Az ARJ21 regionális repülőgépet C909-re keresztelte át a gyártó Comac.
A kínai vállalat az ARJ21-700 regionális típusa C909-re átnevezésével egységesebb termékpalettát mutathat a potenciális megrendelőknek és az utazóközönségnek. Mint ismert, a gyártó új generációs keskenytörzsűje a C919, a fejlesztés alatt álló szélestörzsű pedig a C929 nevet kapta.
A gyártó a B-099A lajstromjelű példányt a közelgő kínai légiszalon alkalmából már át is festette, új típusnevével és arculatával a sanghaji Putung repülőtéren kapták lencsevégre.
A General Electric CF34-es hajtóművekkel felszerelt típusból eddig 146 példányt gyártottak, és tíz kínai, valamint egy indonéziai üzemeltetőnél áll szolgálatban, mellett további 360 példányra rendelkezik megrendeléssel, emellett már áruszállító változatot is kínálnak. A repülőgép fedélzeti berendezéstől függően 78-90 fő szállítására képes, hatótávolsága 2225 és 3700 km között van.
A típusnak – amelynek korábbi, ARJ21-es típusjele az Advanced Regional Jet for the 21st century megnevezésből ered – az eredeti tervek szerint 2006-ban kellett volna forgalomba állnia, de ez csak mintegy tíz éves csúszással, 2016-ban történt meg.
Hasonlósága az amerikai Douglas DC-9 (McDonnell Douglas MD-80/MD-90 és Boeing 717) családhoz nem véletlen: az amerikai típust korábban licenc alapján gyártották az országban, és a saját gép fejlesztésekor felhasználták az átvett gyártósort, terveket és tapasztalatokat, bár hangsúlyozták, hogy saját termékről van szó.
B-099A Comac ARJ21-700 ❌
Comac C909 ✅ #avgeek #comacc909 #comacarj21 pic.twitter.com/woBbhphIs2
— Jay Lee (@jaylpod) October 14, 2024