Újabb „aggasztó” levelezéseket adott át a Boeing a Szövetségi Légügyi Hivatalnak (FAA) a 737 MAX tervezésével kapcsolatban, a Bloomberg hírügynökség bizottsági forrásai szerint.
Az üzeneteváltások a 737 MAX-on dolgozó Boeing-alkalmazottak között zajlottak, ezeket a gyártó hétfőn bocsátotta a Szövetségi Légügyi Hivatal rendelkezésére. Tartalmukat ugyan nem hozták egyelőre nyilvánosságra, a Kongresszus közlekedési bizottsága jelenleg is vizsgálja azokat.
Egy név nélkül nyilatkozó, az üzenetekre rálátással bíró dolgozó azt mondta a Bloombergnek, az üzenetek egy részét az a Boeing-tesztpilóta írta, aki korábban is kritizálta a gyártó egyes lépéseit.
A forrás szerint a korábbi üzenetváltásokkal megegyezően ebben is aggodalmukat fejezik ki dolgozók a Boeing biztonsággal kapcsolatos elköteleződése ügyében.
Emellett az is nyugtalanította őket, hogy egyes munkavállalóknak azt kellett biztosítaniuk, hogy a hatóságok, vagy más ne tudja befolyásolni a Boeing gyártási terveit.
Ezek az üzenetek ugyanazon a napon kerültek a hatósághoz, amelyen a Boeing bejelentette Dennis Muilenburg vezérigazgató távozását a cégtől. Az erről szóló közleményben azt írták, a továbbiakban is transzparens kommunikációra törekednek a hatóságokkal, ennek része ezen levelezések átadása is.
A korábban nyilvánosságra hozott beszélgetésekben, amelyeket a tesztpilóta az egyik kollégájával, illetve az FAA egyik munkatársával 2016-2017-ben, tehát még a forgalomba állítást megelőző tesztprogram idején folytatott, a repülési karakterisztikát javító (MCAS) rendszerről van szó.
Az üzenetek szerint a tesztpilóta a szimulátoros repülések alapján “fékezhetetlennek” és “elképesztően rossznak” ítélte az új átesésvédelmi rendszert (MCAS), amelynek megfelelő leírását állítása szerint a kézikönyvekből ki kellett vetetnie.