Ezúttal az elektromos rendszer hibái miatt nem lehet használni a Boeing új generációs keskenytörzsűjének számos példányát, a problémáról a gyártó értesítette a légitársaságokat és a hatóságot is.
A Boeing közleménye szerint 16 ügyfelét értesítette arról, hogy probléma adódhat az elektromos rendszerrel bizonyos 737 MAX-gépeken. Később a cég egy szóvivője azt is elmondta, hogy a két katasztrófa egyik okaként megjelölt átesésvédelmi (MCAS) rendszerhez ennek nincs köze.
Gyártási hiba miatt egy meg nem nevezett alkotóelem földelése nem megfelelő, a vizsgálat elvégzéséig az érintett repülőgépek nem használhatók.
A gyártó már értesítette a Szövetségi Légügyi Hivatalt (FAA) is, a hatóság a közösségi médiában is publikált közleménye szerint felvette a kapcsolatot az üzemeltetőkkel, a probléma megoldásán együtt dolgoznak.
Arról a Boeing nem közölt semmit, hogy mennyi gép érintett az ügyben. A Reuters jelentése szerint a Southwest Airlines a meglévő 58-ból 30 Boeing 737 MAX ideiglenes leállításáról döntött, de a légitársaság állítása szerint ez nem okoz majd fennakadást a menetrend teljesítésében.
Az Aero.de szerint az Egyesült Államokban közel 60 példány érintett, a fapados mellett az American Airlines 17, a United 16 gépét vonta ki egy időre.
Gyártási hiba miatt a 737 MAX-eket nem kellett korábban ellenőrzés alá vetni, ez a hibakör elsősorban a 787-eseket érintette, de a Boeing a múlt hónapban már újra tudta indítani utóbbi átadásait.
Az új generációs keskenytörzsű légialkalmassági engedélyét több mint másfél év után tavaly novemberben adta ki újból az FAA.