Teljesítette szűzrepülését az Embraer E175-E2-es típusának első példánya.

Az E175-E2-es a brazil gyártó új generációs hajtóművekkel felszerelt E-Jet típuscsaládjának legkisebb befogadóképességű tagja.

A prototípus brazíliai idő szerint késő délelőtt emelkedett a levegőbe a gyártó São José dos Camposban működő telephelyéről és közel két és fél órát töltött a levegőben.

A típusváltozat berepülési és tanúsítási programját 24 hónaposra tervezi a gyártó három tesztpéldánnyal.

Forrás: Embraer

Az E175-E2-es repülőgépet is Pratt & Whitney Geared Turbofan új generációs hajtóművei szerelték fel, hasonlóan a típuscsalád két nagyobb tagjához és a rivális Airbus A220-ashoz. A kisebb E175-E2 típuson valamivel kisebb átmérőjű és teljesítményű PW1700G hajtómű-változatot alkalmaz az Embraer, mint a két nagyobb testvérnél.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A takarékosabb hajtóművek mellett az újratervezett szárnyaknak és aerodinamikai fejlesztéseknek köszönhető a típus az elődjénél jobb üzemanyag-hatékonysága és a nagyobb hatótávolsága. Az új típuson teljes fly-by-wire irányítást alkalmaznak, az első generációs E175-öshöz képest a rendszerek 75%-a új.

Az E175-E2-es a gyári specifikációk szerint kétosztályos elrendezésben 80, egyosztályos székezéssel pedig maximum 90 utas szállítására képes, hatótávolsága teljes terheléssel 3800 kilométer. Az előző generációs E175-öshoz képest az új változatba eggyel több széksor szerelhető be.

A gyártó szerint az E175-E2-es elődjéhez képest 16%-kal kedvezőbb üzemanyag-felhasználási mutatókkal rendelkezik, karbantartási költségei pedig 25%-kal lesznek alacsonyabbak egy ülésre vetítve.

A típuscsalád alapváltozata, az E190-E2-es 2016. májusában emelkedett először a levegőbe, 2018. áprilisban állt forgalomba a norvég Wideroe flottájában. A legnagyobb, E195-E2-es prototípusa 2017. március végén repült először, és idén szeptember közepén vette át az elsőt a brazil Azul.