A turbólégcsavaros regionális repülőgépeket gyártó francia-olasz vegyesvállalat bejelentette, hogy a kínai hatóságok több mint két évig tartó folyamatot követően érvényesítették az ATR 42-600-as típusbizonyítványát.

A vállalat közleményében emellett azt is bejelentette, hogy egy meg nem nevezett kínai ügyféltől máris három példányra szerzett megrendelést a típusból, és bízik abban, hogy továbbiakat is kaphat az országban.

Az ATR előrejelzése szerint a következő húsz évben 280 darab új turbólégcsavaros repülőgépre lesz kereslet Kínában.

A gyártó a turbólégcsavaros repülőgépek iránti kereslet jelentős erősödését várja az országban, mert a kormányzat komoly beruházásokkal kíván regionális repülőtereket létrehozni. Várhatóan több mint 150 repülőtér épül Kínában 2035-ig, a regionális légcsavaros repülőgépek pedig kulcsszerepet játszhatnak majd a rövid és kisebb forgalmú útvonalhálózat működtetésében, kiegészítve a nagysebességű vasúti kapcsolatokat.

Forrás: ATR

Az ATR a korábbi 42-500-as típusváltozat gyártásának leállításával szorult ki egy időre a kínai piacról, ugyanis az újabb, -600-as változat típustanúsítványának jóváhagyása több mint két évbe telt.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A 2020 nyarán végrehajtott közös kínai (CAAC) és európai (EASA) hatósági berepülést követően a gyártó közlése szerint főként a világjárvány miatt  lelassult a tanúsítási folyamat, és az eredetileg 2020 őszére várt jóváhagyást csak most kapta meg a gyártó.

Kína ugyan gyárt saját turbólégcsavaros típusokat is, azonban az Antonov An-24-esen alapuló Xian MA60-as kevésbé tekinthető korszerűnek, az újabb generációs AVIC MA700-as programját pedig fel kellett függeszteni a nemzetközi szankciók következtében, a Pratt & Whitney Canada PW-150 hajtóművek kiesése miatt.