Budapest Főváros Kormányhivatala december 10-i határozatával visszavonta a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér kettes terminálja elé épülő parkolóház ütemezett építési engedélyét. A Budapest Airport közleménye szerint egy hiányzó szakhatósági jóváhagyás a döntés oka, és bízik abban, hogy mielőbb rendeződik a kérdés, addig is felfüggesztették a munkálatokat.
A hétfőn kifüggesztett határozatra az Index.hu akadt rá.
Budapest Főváros Kormányhivatala V. Kerületi Hivatala az új parkolóház építésére, valamint abban négy darab gépészeti felvonó berendezés létesítésére vonatkozó építési engedély iránti kérelem ügyében közzétett hirdetménye szerint, a tárgyi közigazgatási hatósági eljárásban a 2018. december 10-én kelt, BP-05/107/00054-34/2018. számú határozatával
az ütemezett építési engedélyt a hivatal visszavonta.
A hirdetmény szerint a döntés a közléssel fellebbezésre tekintet nélkül végrehajtható. A döntés ellen a jogorvoslati kérelem benyújtására nyitva álló határidő a döntés hirdetményi úton történő közlését követő tizenöt nap.
Azonban a fellebbezés benyújtásának a döntés végrehajtására nincs halasztó hatálya. A hirdetmény nem tartalmaz indokolást arra vonatkozóan, hogy az építési engedélyt a hatóság miért vonta vissza.
Lapunk kereste a Budapest Airportot az ügyben, a reptérüzemeltető először azt válaszolta, hogy nem kommentálja a hírt, majd később az alábbi közlést juttatta el az AIRportal.hu részére:
„A Budapest Airport a Fővárosi Kormányhivatal döntésének megfelelően felfüggesztette a 2. Terminál melletti parkolóház építését.
A Budapest Airport a beruházáshoz minden előírást maradéktalanul betartva szerzett jogerős építési engedélyt ez év márciusában, amelyet a Kormányhivatal most az eljárás folyamatában felmerült hatósági hiba (egy hiányzó szakhatósági jóváhagyás) miatt felfüggesztett.
Az eljárási hiba orvoslásában a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetője minden támogatást megad az illetékes hivataloknak. A Budapest Airport bízik a hatóság munkájában és abban, hogy eljárási hiba kiküszöbölése után folytatódhat az utasok érdekeit szolgáló parkolóház építése, amelyet a tervek szerint 2020. második negyedévében vehet birtokba az utazóközönség.”
Az Index cikke felidézi, hogy a Közlekedő Tömeg Egyesület nemrég azért kritizálta a parkolóház építését, mert itt volna ideális helyen a repülőtéri vasútállomás.
Ismert, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér területén a földfelszín alatt húzódna a közeli vasútvonal már előkészítési fázisban lévő, Pestszentlőrinc-Monor közötti új elkerülő szakasza, amellyel a légikikötő utas- és hivatásforgalmát is kiszolgálnák, az elővárosi, regionális és távolsági vonatokkal.
Az egyesület szerint ha ez a parkolóház megépül, jelentősen megdrágul, vagy akár lehetetlenné is válik a jövőbeni repülőtéri vasútállomás terminálhoz közeli elhelyezése, holott az utasok-dolgozók számára ez volna a legkényelmesebb.
Amint arról beszámoltunk, a Budapest Airport november 23-án kezdte meg a terminálok elé tervezett parkolóház építési munkálatait, de a területen lévő felszíni parkolót már ezt megelőzően felszámolta a reptérüzemeltető.
A tereprendezést a terület lezárásával ugyanis már október végén megkezdte a Budapest Airport, a projekt befejezését 2020 második negyedévére becsülték. Az építményben 2500 új parkolóhely jött volna létre, és ezzel mintegy hétezerre emelkedett volna a repülőtéren elérhető parkolókapacitás.
A Kormányhivatal honlapján megjelent egy másik hirdetmény is, amely szerint a hatóság megadta a Budapest Airportnak ugyanerre a helyrajzi számú ingatlanra az építési engedélyt 7 db irodakonténer áthelyezésére.
Az AIRportal.hu még 2018. március közepén számolt be arról, hogy megkapta az ütemezett építési engedélyt a Budapest Airport Zrt. az új parkolóház létesítésére, valamint az új Cargo City Handling raktár és iroda épület építésére Budapest Főváros Kormányhivatalától.