Az európai közös hatóság direktívája alapján az Airbus A350-900-as üzemeltetőknek időnként ki kell kapcsolniuk és újraindítaniuk a repülőgép elektromos hálózatát, hogy elkerüljék a repülési funkciókat irányító számítógépes rendszer hibáját.

Miután több repülés közbeni hiba is fellépett, az európai közös légügyi hatóság, az EASA légialkalmassági direktívát adott ki az Airbus A350-esekre – írja a flightglobal.com portál.

Az előírás szerint az Airbus A350-900-asok elektromos hálózatát rendszeres időközönként ki kell kapcsolni és újra kell indítani, hogy a ciklusok a 149 óra folyamatos működést ne haladják meg.

Ha állandóan bekapcsolva tartják, az új generációs A350 is hajlamos meghibásodni (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Ha állandóan bekapcsolva tartják, az új generációs A350 is hajlamos meghibásodni (Fotó: Airbus)

A tapasztalatok szerint ha ennél tovább tartják megszakítás nélkül áram alatt a repülőgép rendszereit, akkor a repülési funkciókat irányító elektronikai és számítógépes rendszereknél problémák léphetnek fel, például bizonyos rendszerek között megszakadhat a kommunikáció.

Az EASA azt közölte, hogy az érintett részegységek különböző hibákat produkáltak az üzemeltetők jelentései szerint.

A hatóság ezek alapján kijelentette, hogy a problémák akár egyes rendszerek és funkciók részleges, vagy teljes működésképtelenségéhez is vezethetnek.

Arról is szólnak, hogy a direktíva ideiglenes intézkedés, és továbbiakhoz vezethet a helyzet megoldása érdekében.
Amint a portál emlékeztet rá, hasonló problémák jelentkeztek korábban a Boeing 787-es és az Airbus A380-as egyes részegységeinél is.

Az AIRportal.hu a napokban adott hírt arról, hogy az A350-es mérföldkőhöz érkezett, harminc hónappal az első példány forgalomba állítása után nemrég átadták a századikat is, amely a tajvani China Airlines flottájába került.