A napokban olasz kormánydelegáció tesz látogatást Kínában, a gazdasági tárca államtitkára pedig közölte, hogy téma lesz az Alitalia is. Michele Geraci szerint felkínálják a lehetőséget, hogy kínai befektető kisebbségi részesedést vásároljon a csődvédelem alatt működő légitársaságban.

Kisebbségi részesedést kínál a kínaiaknak Olaszország (Fotó: AIRportal.hu)

Miután az új olasz kormány kijelentette, hogy többségi belföldi tulajdonban szeretnék tartani a csődvédelem alatt működő Alitaliát, most Kínában néznek kisebbségi részesedésre hajlandó befektető után.

Michele Geraci, a gazdasági minisztérium államtitkára azt közölte az aero.de szerint egy olasz portálnak, hogy egy kormánydelegáció az ázsiai országban tesz látogatást a napokban, ahol szóba hozzák a légitársaság ügyét is.

A politikus tájékoztatása szerint legfeljebb 49 százalékos részt kínálnak az Alitaliában, amely érdekes lehet a kínaiaknak, mert kaput jelent a Földközi-tenger térségéhez, Afrikába és Dél-Amerikába.

Mint hozzátette, a kormány szeretné végre a lábára állítani a céget, amelyet korábban mindig csak megmentettek. Ismert ugyanis, hogy a jelenlegi formájában már a sokadik reinkarnációként működik az olasz zászlóvivő légitársaság, többször csődbe ment már.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A 49 százalék pedig azért is legfelső határ, mert az uniós szabályok szerint egy légitársaság csak akkor minősül uniósnak és élvezheti így az egyesült gazdasági térségünk előnyeit, ha a tulajdonosai többségében uniós állampolgárok vagy cégek.

Ahogy korábban beszámoltunk róla, a jelenlegi újraeladási folyamatban kifejezte érdeklődését a Lufthansa-holding is, de a németek közölték, hogy csak egy már átszervezett, karcsúsított Alitalia érdekli őket, egyébként gazdaságtalannak tartják, és nem akarnak bajlódni vele.

A hírek szerint egy amerikai befektetőcég, a 2004-ben az Air Canadában részesedést vásárló Cerberus is fantáziát látna az Alitaliában – értesülések szerint az Easyjettel konzorciumban -, valamint a Wizz Air is érdeklődik iránta.

Az Etihad pénzcsapjának elzárása óta csődvédelemben üzemelő cég újbóli eladásának folymatát már többször meghosszabbították, jelenleg állami kölcsön is segíti a cég működését. Azonban ennek esetleges piactorzító, így illegális voltát az uniós hivatalok is vizsgálják, egyébként e keret felhasználásának és visszafizetésének határideje hamarosan lejár.