Az ünnepélyes első kapavágással megkezdődött a Cargo City építése a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

A repülőtér vecsési oldalán, a 2-es pályával párhuzamosan megépülő új, 20 ezer négyzetméteres raktárcsarnok és a 32 ezer négyzetméternyi forgalmi előtér 10 milliárd forintos beruházásból valósul meg. Az előtéren egyszerre két Boeing 747-est tudnak kiszolgálni a 2019 második félévi átadás után.

A Budapest Airport beruházásában a szállítmányozó cégeknek is épül egy kiszolgáló épület, de ezek a beruházások csak az első ütemét jelentik az áruszállítási kapacitás bővítésében. A vecsési oldalon másfél kilométer hosszú sáv áll rendelkezésre a további fejlesztéseknek.

A fejlesztéssel a ferihegyi repülőtér árukiszolgáló kapacitása 200 ezer tonnára növekszik, miközben tavaly a kezelt áru mennyisége 127 ezer tonna volt. Az új épületet a Qatar Cargo, a Turkish Cargo, az ABC Cargo, a Cargolux és a Silk Way használja majd, az integrátorok (DHL, UPS, FedEx, TNT) maradnak az 1-es terminálon.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója beszédében azt hangsúlyozta, hogy az elmúlt két évben összesen 39 százalékkal, az utasforgalomnál is nagyobb mértékben növekedett a cargo forgalom, és elérte a 127 ezer tonnát 2017-ben, amely új rekordnak számít.

Ez a jelentős fejlődés eredményezte a Cargo City építését, amely csak az első üteme a beruházásnak, a második fázisban épül meg a futár cégeket kiszolgáló árukezelő központ.

Szlahó Csaba, Vecsés polgármestere az ünnepségen emlékeztetett, hogy a gazdasági válság egyszer már „elkaszálta” a beruházást, amely most már megállíthatatlannak tűnik. Hozzátette: Vecsés támogatja a fejlesztést, mert plusz bevételük származik belőle és új munkahelyeket teremt, ugyanakkor újabb beruházásokkal (közúti és logisztika) ki kell majd szolgálniuk a forgalmat.

Ilyen lesz a BUD Cargo City