A Fitch hitelminősítő szerint az Etihad biztosan veszteséges marad 2022-ig, mivel túl nagy kockázatok vannak a cég átstrukturálási és költségcsökkentési terveiben.
Az Arabian Business szerint a hitelminősítő szervezet a legfrissebb, adósbesorolásról szóló közleményében azt írta, fenntartja „A” osztályzatú besorolását és stabil kilátásait (vagyis sem fel-, sem leminősítés nem várható), ugyanakkor megjegyezték, hogy a cég új reorganizációs terveinek magas kockázata van, így nem biztos, hogy azt minden elemében végre lehet hajtani.
Az Arabian Business-nek küldött válaszlevelében az Etihad azt írta, üdvözölték, hogy a cég várakozásainak megfelelően a Fitch fenntartotta az adósbesorolást.
A hitelminősítő elemzésében azt is írta, hogy várhatóan az Etihad marad a legkisebb a három nagy öböl-menti légitársaság közül. Pozitívumként emelték ki, hogy a British Airwayshez és a Lufthansához képest alacsonyabb az üzemelési költség, ugyanakkor az Etihad egységbevétele alacsonyabb lesz, mint a versenytársaié, ezért pénzügyi helyzete nagyon gyenge.
Az Etihad a 2017-es évre 1,5 milliárd dollár üzemi szintű veszteséget jelentett, az elmúlt két évben a cég mintegy 3,5 milliárd dolláros veszteséget hozott össze. Ennek is volt köszönhető, hogy megszabadultak a több milliárdos veszteséget okozó airberlintől és Alitaliától, előbbi azonnal beszüntette a működést, az Alitaliát pedig most az adófizetők pénzéből tartják életben addig, amíg a kormány kitalálja, hogy mit is akar valójában kezdeni a társasággal.
Az Etihad a költségcsökkentés mellett 2,4 százalékos kapacitás-csökkentést tervez 2018-ra, emellett az áruszállító flotta egy részének eladását jelentették még be. A további lépések egyelőre nem ismertek.