A Boeing előrejelzése szerint a következő 20 évben a mai duplájára növekedik majd a légi áruszállítási üzletág.

Az amerikai gyártó friss, AIRportalhoz is eljuttatott közleménye szerint a légi áruszállító társaságoknak a következő 20 évben újabb 2600 repülőgépre lesz szükségük az igény kiszolgálására, a piac éves szinten 4,2 százalékos bővülést érhet el.

Ezzel a globális áruszállító flotta a mainál 70 százalékkal nagyobb lehet: a jelenleg szolgálatban lévő 1870 gépes park 20 év múlva 3260 gépre emelkedhet, ez a repülőgépgyártóknak 280 milliárd dolláros piacot jelent. Nem nagy meglepetés, hogy ennek a pénznek a jelentős része a Boeingnél landolhat, mivel a társaságnak 80 százalékos piaci részesedése van az áruszállító gépek piacán, mivel az Airbus maximum az A330-assal, illetve az A320-asok egyelőre minimális konverziójával kel versenyre. Ezt példázza az is, hogy a Boeing csak idén eddig 128 áruszállítót adott el, ebből 80 a gyártószalagról kerül le, 48 pedig átalakítási programban vesz részt.

Fotó: AIRportal.hu

A Boeing azzal kalkulál, hogy 980 új közepes és nagy méretű áruszállítóra lesz szükség, a konverziós programok keretében pedig 1670 repülőgép alakulhat át utasszállítóból áruszállító verzióvá, ezeket nem csak az új igények kiszolgálására, de a már meglévő géppark egy részének cseréjére is felhasználják majd.

Darren Hulst, a Boeing piacelemzésekért felelős vezetője azt mondta, a cargo piac kereskedelmi repülés húzóágazata lehet, mivel előrejelzéseik azt mutatják, hogy az áruszállítás hosszútávon is erős fejlődésen mehet keresztül, ennek mozgatórugója elsősorban Ázsia, Észak-Amerika és Európa lehet. A globális tényezők közül a kínai piac, illetve az e-kereskedelem bővülése ránthatja magával, utóbbi éves szinten 20 százalékkal növekedhet, az áruforgalom 2021-re elérheti az 5000 milliárd dollárt csak az online kereskedelem szektorában.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség decemberben fogja frissíteni előrejelzését, a havi jelentésekben egyelőre a fő hangsúlyt az áruszállító piacon a szezonális hatások adják. Ilyen hatás a raktárfeltöltési ciklus is, amelynek pár hónapja a végére értek, és emiatt a tavalyitól elmaradó 2-4 százalékos bővülési ráta jellemzi idén az áruszállítási üzletágat.