Az International Airlines Group (IAG) lehet az A380-as program megmentője, ha az Emirates eláll az üzlettől. A holding vezetője, Willie Walsh abban az esetben venne újabb példányokat, ha alacsonyabb áron kínálná neki a gyártó.
A Live and let’s fly blog Willie Walsh Dohában, a CAPA fórumán elhangzott beszédére hivatkozva írta azt, hogy az IAG-hoz tartozó, Oneworld szövetségi tag British Airways nyitott arra, hogy újabb A380-asokat vásároljon.
A program jövőjével kapcsolatban azt mondta: mindig is nagyon világosan képviselte az Airbus felé az álláspontját (erről többször nyilatkozott is), amely szerint ha több gépet akar az Airbus eladni, akkor kedvezőbb árért kell kínálnia a terméket.
Azt is leszögezte, hogy a Superjumbo a British Airways flottájában nagyon jól teljesít, ezért is rendelnének szívesen, a kiöregedő 747-es flottát szeretnék az A380-asokkal leváltani.
A vezérigazgató hozzátette: biztos abban, hogy amennyiben a gyártó csökkentené a több mint négyszázmillió dolláros listaárat, akkor több légitársaság is jelentkezne vevőként.
Az Airbus nagy gondban van a programmal, mivel évek óta egyetlen új ügyfelet sem tudott begyűjteni, amelynek egyik oka az ár. Ezzel viszont nincs túl nagy mozgástere, mert a típus gyártása folyamatosan veszteséges és vélhetően soha nem éri el a nyereségességet, vagyis a programba fektetett pénz nem fog megtérülni. Azzal, hogy életben tartják a gyártósorokat, csak azt tudják elkerülni, hogy piacot veszítsenek.
Willie Walsh azok után beszélt az A380-asokat illető terveiről, hogy kiderült, az Emirates arról tárgyal az Airbusszal, hogy a 36 darabos (20 fix + 16 opció) megrendelését részben vagy egészben lemondja és inkább A350-eseket, A330neókat vásárolna.