A Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) módosításokat kért a Boeingtől a 737 MAX-ok javításával kapcsolatos dokumentációban. A típus a hatóság szerint év vége körül állhat újra forgalomba – tudta meg a Bloomberg.
A gazdasági hírügynökség birtokába került feljegyzés szerint a Boeing az MCAS rendszer, valamint az egyéb szoftverek módosításához készített egy rendszerbiztonsági elemzést is, de ezeket együttesen még nem nyújtotta be hivatalosan, annak tartalmáról ugyanakkor egyeztet a hatósággal. Az FAA a kongresszushoz is eljuttatott feljegyzésben azt írta, előzetes vizsgálatokat végeztek a dokumentumokon, ennek eredményeként azt javasolják a Boeingnek, hogy módosítsa az elemzést, mielőtt azt a javításokkal együtt hivatalosan is benyújtaná a hatósághoz.
A ch-aviation szintén a Bloomberg alapján azt írta, az FAA légiközlekedési biztonsági társigazgatója Ali Bahrami azt mondta, számításaik szerint a MAX-család 2019 év végén szállhat majd fel. Bár részletes időtervet nem adott, de Bahrami egyetértett Dennis Muilenburg Boeing elnök-vezérigazgatóval abban, hogy az FAA csak akkor fogja újra kiadni a típus légialkalmassági engedélyét, ha minden kétséget kizáróan bizonyítást nyert a típus biztonságos mivolta.
Mint ismert, a MAX-okat márciusban parancsolták földre, miután tavaly októberben a Lion Air, idén márciusban pedig az Ethiopian Airlines egy-egy Boeing 737 MAX-8-asa zuhant le az automata átesésgátló rendszer (MCAS) hibája miatt.