Több évig nem akar új repülőgépet átvenni sem az Airbustól, sem a Boeingtől a Qatar Airways, és fontolóra vette A380-asai végleges kivonását is.
A hongkongi South China Morning Postnak nyilatkozva Akbar Al-Baker, a Qatar Airways vezetője azt mondta, nem akar részletekkel szolgálni, de megkezdték a tárgyalásokat mindkét nagy gyártóval, az Airbusszal és a Boeinggel is a gépátvételek késleltetéséről. „Többéves halasztásról beszélünk” – tette hozzá. A cégnek jelenleg mintegy 200 Airbusra és Boeingre van rendelése, köztük 777X-ekre és A350-esekre is.
Korábban a vezérigazgató az Airline Ratingsnek arról is beszélt, hogy
ideiglenesen, legalább egy évre mind a tíz A380-ast kivonták a flottából, de megvan rá az esély, hogy ezek soha nem is térnek vissza a légitársaság kötelékébe.
A vezérigazgató hétfőn a Reutersnek azt mondta, akár négy évbe is telhet, mire a légiközlekedésben visszaáll a járvány előtti szintre a forgalom, így addig a cégnek negyedével csökkentenie kell a flotta méretét.
Vannak azonban jelek, amelyek bizodalomra adnak okot, Akbar Al-Baker az áruszállításban például most nagy üzletet lát, szerinte a bevételek jelentős része még nagyjából másfél évig ebből érkezhet, miközben a szegmens a járvány előtt rendkívül rossz állapotban volt.
A Qatar Airways 10 százalékos részesedéssel rendelkezik a hongkongi Cathay Pacific légitársaságban, amely tavaly már kezdett kilábalni a pénzügyi nehézségeiből, aztán jött a koronavírus, és most minden igyekezete ellenére pénzszűkében van. Al-Baker világossá tette, kész friss tőkeinjekcióval megsegíteni partnerét. A cég másik két tulajdonosa a China Southern légitársaság és a Swissre Pacific befektetési alap, de arról nem tudni, hogy a Qatar lépése mennyiben alakítaná át a tulajdonosi szerkezetet.