Pontosan 40 éve, 1981. november 4-én kötötte meg az ATR megalapításáról szóló megállapodását a francia Aerospatiale és az olasz Aeritalia azzal a céllal, hogy egy regionális útvonalak teljesítésére alkalmas típust fejlesszenek.

A kezdeti üzleti tervekben mindössze néhány száz repülőgép legyártását és eladását tervezték az alapítók, mára viszont 1700 példányt értékesített az ATR.

A francia-olasz gyártó nagy hangsúlyt fektet az innovációra és az új technológiák alkalmazására, az utasok kényelme mellett az üzemanyag-takarékosság, valamint a károsanyag-kibocsátás leszorítása érdekében.

Forrás: ATR

A gyártó közleménye kiemeli, hogy az ATR-ek olyan repülőterekre is üzemelhetnek, ahol más, ekkora méretű repülőgépek nem tudnak le- és felszállni, emellett pedig üzemanyag-fogyasztásuk és szén-dioxid-kibocsátásuk 40 százalékkal alacsonyabb a sugárhajtású regionális típusokhoz képest.

A nehéz 2020-as év után a következő időszak célkitűzései között szerepel, hogy a gyártó típusai 2025-re képesek legyenek hígítás nélkül is fenntartható repülőgép üzemanyaggal (SAF) üzemelni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ugyaneddig szeretnék átadni az első ATR 42-600S változatot, amely a különlegesen rövid futópályával rendelkező reptereken is üzemelhet, ennek köszönhetően világszerte több mint 500 további repülőtér válik elérhetővé ezzel a típussal. A 2019-es programindításkor a változat légialkalmassági tanúsítványának megszerzését 2022-re tervezte a gyártó.

Emellett kiemelik, hogy a közelmúltban bővítették az áruszállítók kínálatát az ATR72-600F változattal, amellyel készen állnak kiszolgálni a 460 darab regionális áruszállítóra prognosztizált keresletet a következő 20 évben.