Az Airbus megkezdte az A320neo család egyik új generációs hajtóműtípusának továbbfejlesztett változata, a Pratt & Whitney GTF Advantage repülési tesztelését.
A most induló, úgynevezett korai repülési tesztkampány a hajtómű további fejlesztését és finomhangolását szolgálja a különböző üzemelési körülményeknél, egyebek mellett forró és hideg időjárásnál, valamint nagy magasságban fekvő repülőtereken.
A hajtómű tanúsítása 2023 első felében folytatódik, beleértve a Pratt & Whitney kanadai Mirabelben üzemelő tesztgépével végrehajtott repüléseket, valamint a próbapadon végzett tartóssági teszteket, amelyek együttesen biztosítják az erőforrás érettségét a forgalomba helyezéshez.
A hajtómű eddig több mint 2400 órát és 7800 ciklust teljesített, beleértve a 100%-ban fenntartható repülőgép-üzemanyaggal (SAF) végzett tesztet is.
„A GTF hajtóművek már most is a legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztást és szén-dioxid-kibocsátást kínálják az A320neo családnál, de a GTF Advantage tovább növeli ezt az előnyét. Emellett a tolóerő növelésével fokozza a repülőgép képességeit, valamint a légitársaságok számára jobb gazdaságosságot biztosít” – emelte ki Rick Deurloo, a Pratt & Whitney kereskedelmi hajtóművekért felelős elnöke.
A GTF Advantage a jelenlegi modellhez képest akár 1 százalékkal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és a szén-dioxid-kibocsátást.
A tengerszinten 4 százalékkal több felszállási tolóerővel rendelkező hajtómű nagyobb hatótávolságot és hasznos terhelést tesz lehetővé, ami különösen előnyös a megnövelt maximális felszállótömegű és hatótávú A321XLR változat esetében.
Emellett a hajtómű a nagyobb magasságban fekvő reptereken akár 8 százalékos felszállási tolóerő-bővülést kínál.
A GTF Advantage csereszabatos lesz a jelenlegi GTF hajtóművel a maximális üzemeltetési rugalmasság érdekében. A továbbfejlesztett hajtóműről korábbi cikkünkben írtunk bővebben.