A brazil gyártó közlése szerint a beszállítók nem tudják teljesíteni az új generációs turbólégcsavaros típussal kapcsolatban megfogalmazott célkitűzéseket, gyanítható, hogy nem sikerült egyetlen hajtóműgyártóval sem megállapodni az elvárt paramétereknek megfelelő erőforrás kidolgozásáról.
Az Embraer később hoz döntést arról, hogy folytatja-e az új generációs, 70-90 utas szállítására képes turbólégcsavaros repülőgépe fejlesztését. A gyártó legutóbbi közlése szerint 2023 első negyedévében akarta hivatalosan bejelenteni a típus paramétereit, és elindítani a megrendelések begyűjtését, ezt most határozatlan időre elhalasztották.
Az Embraer a Flightglobal híre szerint hangsúlyozta, hogy a döntés nem a vevők részéről mutatkozó érdeklődés, vagy a kereslet hiányát tükrözi.
A brazilok továbbra is fenntartják, hogy a már nem gyártott De Havilland Canada Q400-as és a több évtizedes, de folyamatosan továbbfejlesztett ATR típusok piaci szegmensében nagy szüksége lenne az üzemeltetőknek egy új generációs turbólégcsavaros repülőgépre. Az új típus az üzemanyag-hatékonyság, a károsanyag-kibocsátás és az utasok kényelme tekintetében is jelentős előrelépést hozna a jelenleg elérhető gépekhez képest.
A gyártó közlése szerint egyes beszállítók nem tudják teljesíteni a típussal kapcsolatos elvárásokat és célkitűzéseket a teljesítményre, a karbantartásra és a fenntarthatóságra vonatkozó paraméterek tekintetében.
Az Embraer az érintett beszállítókról nem árult el részleteket, ugyanakkor kiemelte, hogy a jövő évben folytatja az egyeztetéseket az érintett és potenciális partnerekkel.
Gyanítható a közlés alapján, hogy a braziloknak a típus legfontosabb eleme, az új generációs erőforrás ügyében nem sikerült dűlőre jutniuk a beszállítókkal.
Bár a nagy hajtóműgyártók folyamatosan dolgoznak a meglévő erőforrásaik továbbfejlesztésén, egyelőre egyikük sem jelentette be, hogy egy 70-90 fős méretkategóriába tartozó típushoz kezdett volna teljesen új fejlesztés kidolgozásába.
Amint a közelmúltban beszámoltunk róla, az Embraer tanulmányozza a hibrid-elektromos és hidrogén-elektromos meghajtású típusok fejlesztését. Az Energia néven emlegetett kezdeményezés a 19 és 30 személyes szegmenst, valamint a 2030-as években történő forgalomba állást célozza meg.