A Liszt Ferenc reptér üzemeltetője mintegy 14,3 millió utasra számít idén, és piaci igényt lát a lehetséges új útvonalak között Malé, Delhi és Addisz-Abeba felé is – hangzott el a Budapest Airport csütörtöki workshopján.
Megközelítve a 2019-es rekordév forgalmának 90 százalékát,
idén 14,3 millió utasra számít a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetője, 2024-ben pedig a 2019-es forgalom (16,2 millió) elérését prognosztizálja a Budapest Airport.
A 2023/24-es téli menetrendben 107 úti cél lesz elérhető a budapesti repülőtérről, 36 légitársasággal.
A három legnagyobb utasforgalmat elérő úti cél az első nyolc hónap alapján London, Tel Aviv és Isztambul lett, a bővülést tekintve pedig Dubaj és Isztambul felé 45, Tel-Aviv irányába 41, Milánóba 5 százalékkal nagyobb volt az utasok száma a 2019-es azonos időszakénál.
A Budapest és több európai nagy hub közötti járatok esetében egyelőre még a járványt megelőzőnél kisebb a forgalom.
A reptér-üzemeltető járatfejlesztési csapata az európai úti célok és kapacitásbővítés mellett számos hosszú távú járat újra- vagy elindításán dolgozik, ám a légiiparban tapasztalható problémák és az új repülőgépek átadásainak csúszása hátráltatja ezt a folyamatot.
A Budapest Airport piaci lehetőséget lát New York, Toronto, Chicago mellett Nantes, Lyon és Bilbao, valamint déli és keleti irányban Addisz-Abeba, Malé, Delhi, Sencsen, Csengtu és Hszian felé is.
A téli menetrend újdonságai közt szerepel a Wizz Air kairói Sphinx Nemzetközi Repülőtérre (SPX) és Sarm es-Sejkbe nyíló heti három-három járata. A légitársaság a közelmúltban bejelentette, hogy már október elejétől 9 meglévő útvonalán heti 14-gyel bővíti a járatok számát, de mint megírtuk, néhány útvonalon csökkent is.
A Ryanair a Tenerife-Dél (TFS) repülőtérre indít hetente háromszor közlekedő járatot Budapestről, emellett október végétől Birminghambe és Alicantébe is repül, ám mint megírtuk, az East Midlands-be és Göteborgba közlekedő járatait november elejétől felfüggesztette.
Budapest és Szöul között a téli menetrendben hetente öt járat repül majd, ebből kettőt (hétfő, szerda) a LOT, hármat (hétfő, csütörtök, szombat) a Korean Air üzemeltet. Sanghajba heti háromszor (szerda, péntek, vasárnap), Ningpoba heti kétszer (hétfő, csütörtök) lehet eljutni a Shanghai Airlines/China Eastern járataival.
Az Air China megtartja heti két Peking és Budapest (hétfő, péntek), illetve heti egy Csungking és Budapest (szerda) közötti járatát a téli menetrendben, és mint korábban megírtuk, mindkét útvonalon Boeing 787-9 Dreamlinerek váltják majd az eddig megszokott Airbus A330-asokat.
A spanyol Iberia a hét minden napján repül Madrid és Budapest között, az Air Baltic pedig a télen is fenntartja a Riga-Budapest összeköttetését heti két járattal (hétfő, csütörtök).
A Budapest Airport prezentációjában beszámolt az idei beruházásairól is, ezek közül a kettes terminál előtti parkoló-fejlesztést emelte ki, amely személygépkocsiknak 586, buszoknak 8 plusz helyet kínál augusztustól.
A Budapest Airport önkiszolgáló poggyászfeladási rendszeréhez a Ryanair is csatlakozott, így már 11 légitársaság utasai számára elérhető.
Az új kioszkokon mérlegek is működnek. Ezeken túl, a tranzitterületen négy darab hangszigetelt fülkét, olvasósarkokat alakított ki, a 2B terminálon pedig egy zongorát helyezett el az üzemeltető. A kisgyermekkel utazók számára továbbra is rendelkezésre állnak a gyermekjátszók, a baba-mama szobák és az ingyenesen használható babakocsik.