A repülőgépek fele 120-140 üléses Embraer E2-es vagy Airbus A220-as lenne az új City Airlines regionális leánycégnek, további 40 Airbus A320neo vagy Boeing 737 MAX pedig a csoport egy vagy több légitársaságához csatlakozna.

Az idei téli menetrendi időszakban várható, 80 példányos megrendelésről Carsten Spohr, a Lufthansa-csoport vezérigazgatója beszélt a dolgozóknak küldött belső videóüzenetben az Aerotelegraph információi szerint.

Fotó: AIRportal.hu

Negyven 120-140 üléses repülőgép a 2024-ben a csoport tagvállalataitól átvett A319-esekkel induló regionális leányvállalat flottájához csatlakozna.

A City Airlines a Lufthansa frankfurti és müncheni központi reptereire hord majd rá utasokat európai városokból, Embraer E2-es vagy Airbus A220-as gépekkel.

Jöhet a 737 MAX és a vegyes keskenytörzsű flotta?

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Emellett a csoport további 40 keskenytörzsű repülőgép rendelését is tervezi, és az Airbus A320neo család mellett a Boeing 737 MAX típust is mérlegeli a jelenleg kizárólag európai keskenytörzsűeket üzemeltető csoport.

A Lufthansa 2016-ban vonta ki utolsó Boeing 737-esét, addig vegyes keskenytörzsű flottája volt, ugyanakkor a szélestörzsűeknél jelenleg is mind az európai, mind az amerikai gyártó típusait üzemelteti.

Forrás: Boeing

A Lufthansának még 50 neóra van érvényes rendelése, de az európai gyártónál évekre előre nehéz szabad gyártási slotot szerezni.

Spohr azt nem árulta el, hogy mely taglégitársaságok flottájába kerülnek majd ezek a gépek, a sajtóosztály pedig nem kommentálta az értesülést.