A diszkont légitársaság a magyar, az olasz és az osztrák hatóságoktól is megkapta a kijelölést a közvetlen indiai útvonalakra, az ázsiai ország jóváhagyását követően indulhatnak el a járatok a 2025 első negyedévében érkező A321XLR-ekkel.
A Wizz Air a tervek szerint 2025 februárjában veheti át az első Airbus A321XLR repülőgépét, a megnövelt hatótávolságú, akár több mint nyolcórás utakra képes típusból a vállalat májusban közzétett éves üzleti jelentése szerint az évtized végéig 47 példány érkezik a flottába. A típus tanúsítása már a végső fázisában tart.
Mint megírtuk, a Wizz Air még tavaly novemberben megkapta a kijelölést az olasz hatóságtól indiai járatok indítására, egy meg nem nevezett légitársaság pedig idén áprilisban Budapest–Mumbai útvonalra, utasszállító járat üzemeltetésére nyújtott be kérelmet a Építési és Közlekedési Minisztérium alá tartozó Közlekedési Hatósághoz.
A Wizz Air Olaszországtól, Magyarországtól és Ausztriától már megszerezte a kijelölést az indiai járatok megnyitásához – nyilatkozta Váradi József, a Delhiben megtartott a CAPA India Aviation Summit konferencián az Indian Expressnek.
A Wizz Air vezérigazgatója hozzátette: tárgyalnak az indiai kormánnyal és szabályozó hatósággal, hogy a bilaterális légiközlekedési megállapodások szerinti kijelölést jóváhagyják.
A Wizz Air kezdetben hat-hét európai várost kíván összekötni India néhány nagyobb repülőterével.
Jelenleg szinte az összes India és Európa közötti közvetlen járatot hagyományos légitársaságok üzemeltetik, az Európa különböző részein élő indiaiak szerint nagyon drágák a repülőjegyek – ismertette Váradi. Hozzátette: alacsonyabb viteldíjakkal a turisták és a diaszpóra részéről mutatkozó keresletet lehet élénkíteni, mindkét szegmensből jelentős igény mutatkozik az India és Európa közötti megfizethető utazásokra.
Váradi szerint a Wizz átlagos egyirányú jegyárai 200 euró körül mozognának az India és Európa közötti járatokra, de a legolcsóbb jegyek akár 100 euró alatt is elérhetők lennének.
A Wizz Air Abu-Dzabi és India között is tárgyal a járatok indításáról, amelyhez az Emírség részéről rendelkezik is kijelöléssel, ott is az indiai fél jóváhagyására várnak (ezen a viszonylaton a meglévő A321neók hatótávolsága is elegendő – a szerk.).
Amint korábban megírtuk, a Wizz Airhez hasonlóan az Indi Go indiai fapados is a jövő évben kezdi meg az A321XLR-ek forgalomba állítását, és közvetlen járatok indítását tervezi Európába.
A Wizz Air 2023 áprilisában az Európai Unió és India vezetői közötti csúcstalálkozón a repülési jogok liberalizálását szolgáló összehangolt szabályozás létrehozását és a nyitott égboltról szóló megállapodások megkötését szorgalmazta.