Akár 72 eurós plusz díjat számít fel június 26-tól az EU tagállamaiból, az Egyesült Királyságból, Norvégiából és Svájcból a jövő év elejétől induló járatok utasainak a Lufthansa-csoport.

A légitársasági csoport bejelentése szerint a környezetvédelmi pótdíj célja a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) minél nagyobb arányú használatának finanszírozása, valamint az EU kibocsátáskereskedelmi rendszerének (EU ETS), továbbá a nemzetközi légi közlekedés szén-dioxid-kiegyenlítési és -csökkentési rendszerének (CORSIA) átalakításából eredő többletköltségek ellensúlyozása.

A felárat a 2025. január 1. után az Európai Unió 27 tagállamából, az Egyesült Királyságból, Norvégiából és Svájcból induló járatokra vonatkozó foglalásokra számolják fel 2024. június 26-tól.

A pótdíj összege útvonaltól és viteldíjtípustól függően 1 és 72 euró között mozog utasonként.

A pótdíjat a jegy megvásárlásakor az alap viteldíjtól és az egyéb költségektől elkülönítve (Environmental Cost Surcharge néven) tüntetik fel a csoporthoz tartozó légitársaságok.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Fotó: AIRportal.hu

Az Európai Parlament által 2023 szeptemberében elfogadott „Fit for 55” uniós program tartalmazza a Refuel EU kezdeményezést, amely előírja, hogy 2025-ig minden európai légitársaságnak legalább 2 százalékban fenntartható repülőgép-üzemanyagot (SAF) kell használnia. Ezt az arányt fokozatosan növelni fogják, 2030-ra 6 százalékra növelve, 2050-re pedig a 70 százalékot kell elérnie az iparágnak. Mint ismert, a SAF egyelőre szűkösen áll rendelkezésre szerte a világon, ára a fosszilis üzemanyag többszörösére rúg.

A közleményben a Lufthansa-csoport kiemelte, hogy elkötelezett a fenntartható technológiákba való befektetés mellett, de hozzátette, hogy az ezzel járó többletköltségeket nem képes díjemelés nélkül fedezni.