Az amerikai repülőgépgyártó 11,8 milliárd dollár veszteséggel zárta a tavalyi évet, de elkötelezett a 737-7, 737-10 és 777-9 típusok tanúsítása, valamint a meglévő típusok gyártási rátájának növelése mellett.
A Boeing bevétele 14 százalékkal 66,5 milliárd dollárra csökkent tavaly, a kereskedelmi típusok átadásainak drámai visszaesése miatt. Mint korábban megírtuk, a gyártó 2024-ben mindössze 348 polgári gépet adott át, szemben az előző évi 528-cal. Ennek megfelelően az üzletág bevétele 33 százalékkal 22,9 milliárd dollárra esett vissza.
Az átadások a vállalat évek óta tartó problémái – a 737 MAX-ok két katasztrófája utáni repülési tilalom, a járvány hatásai, a munkaerőhiány, a gyártási minőséggel kapcsolatos gondok és az ellátási lánc fennakadásai – mellett az Alaska Airlines 737-9-esével történt baleset utáni gyárleállás és visszafogott gyártási ütem, majd a szeptember közepétől november végéig tartó sztrájk következtében estek vissza.
A Boeing 11,8 milliárd dolláros 2024. évi veszteségéhez a kereskedelmi repülőgépek üzletágának gyenge teljesítményén túl a súlyosan mínuszos, rögzített árú védelmi ipari projektek is nagyban hozzájárultak.
A gyártó összesített veszteségei 2019 óta elérték 36 milliárd dollárt.
A vállalat készpénzállománya ugyanakkor 26 milliárd dollárra növekedett 2024 végére az előző évi 10,3 milliárdról, de ez az utolsó negyedévben pénzügyi műveletekkel bevont 24 milliárd dollárnak tulajdonítható.
A vállalat a nehézségek ellenére továbbra is elkötelezett a 737-7, 737-10 és 777-9 típusok tanúsítása, valamint a meglévő típusok gyártási rátájának növelése mellett.
Mint megírtuk, a 777-9 tesztrepülései január közepén újraindultak, miután orvosolták a gép szerkezetét és a hajtóműveket összekötő elem problémáját, a típus első példányának forgalomba állítását 2026-ra tervezi a vállalat, amely a jelenlegi tervek szerint a Lufthansához kerül majd.
Kelly Ortberg, a Boeing vezérigazgatója a dolgozóknak küldött, de nyilvánossá tett üzenetében kiemelte, hogy a vállalat folytatja a befektetést a kulcsfontosságú területekbe, ezzel párhuzamosan egyszerűsíti portfólióját és megszabadul a nem hatékony tevékenységektől. A vezérigazgató a vállalati kultúra és a minőséggel kapcsolatos szemléletmód megváltoztatása mellett kevésbé bürokratikus, agilisabb szervezetet kíván létrehozni, valamint eladható eszközökkel csökkentené a veszteséget.
Ortberg közlése szerint a Boeing együttműködik a Tesla és a SpaceX tulajdonosával, Elon Muskkal annak érdekében, hogy a 747-8 Intercontinental alapjain épülő két elnöki gép súlyos csúszásban lévő átalakítási programját felgyorsítsák.