Az USA Szövetségi Légügyi Hivatala (FAA) november 14-én kiadott sürgősségi légialkalmassági direktívájában a McDonnell Douglas MD-11 típusra elrendelt repülési tilalmat kiterjeszti az elődmodellre is.
Újabb sürgősségi légialkalmassági direktívát (EAD) adott ki a november 4-i louisville-i katasztrófát követően az FAA, ebben a Douglas DC-10-es típus különböző változataira is kiterjeszti a McDonnell Douglas MD-11-esek esetében november 8-án elrendelt repülési tilalmat.
Eszerint a repülési tilalom az MD-11 és MD-11F típus mellett a még forgalomban lévő MD-10-10F, MD-10-30F, DC-10-10, DC-10-10F, DC-10-15, DC-10-30, DC-10-30F (KC-10A and KDC-10), DC-10-40 és DC-10-40F változatokra is vonatkozik.

A dokumentum szerint a louisville-i katasztrófát kiváltó, a gépek hajtóműgondoláit és -pilonjait érintő “nem biztonságos állapot” az elődtípus összes változatán is fennállhat vagy kialakulhat.
Az FAA ideiglenes intézkedésként rendelte el a repülési tilalmat, amíg a gyártó a hatóság jóváhagyásával ki nem dolgozza a szükséges ellenőrzéseket és korrekciókat, illetve amíg azokat minden példányon végre nem hajtják.
A Douglas DC-10-es illetve a modernizált MD-10 változatokból mindössze nyolc példány van már csak forgalomban a világon.
Négy a 10 Tanker légi tűzoltással foglalkozó cég, kettő a légi üzemanyag-utántöltést végző, magántulajdonban lévő Omega Air Tanker vállalat tulajdonában. Egy repülő szemkórházként szolgál az Orbis Flying Eye Hospitalnál, egy pedig a bolíviai TAB Cargo-nak repül áruszállítóként.

Amint arról beszámoltunk, az MD-11 típust jelenleg már csak három amerikai áruszállító légitársaság üzemelteti, a FedEx (29 példány), a UPS (27 példány) és a Western Global Airlines (15 példány – bár nagy részük eddig is parkolt). A UPS és a FedEx a direktíva kiadását megelőzően közölte, hogy ideiglenesen leállítja MD-11F-flottáját. A Boeing, amely a McDonnell Douglas gyárral 1997-ben történt egyesülése óta felelős az MD-11 típusért.
A United Parcel Service N259UP lajstromjelű, 1991-ben gyártott McDonnell Douglas MD-11(F) típusú áruszállító repülőgépe a légitársaság 5X 2976 járatát teljesítette volna a Louisville-Muhammad Ali Nemzetközi Repülőtérről Honoluluba november 4-én. A felszállást megelőző nekifutás során a repülőgép egyik hajtóműve kigyulladt, az MD-11-es ezt követően túlfutott, majd a repülőtér közelében lévő épületeknek ütközött. A járat 3 fős személyzetén kívül több mint 10, a katasztrófa helyszínén tartózkodó ember veszítette életét.























