Egyes hírek szerint a China Eastern Airlines lehet a Delta Air Lines partnere az Alitalia egy részének megvételében, utóbbi 10 százalékot szerezne. Az olasz kormány szeretné elkerülni, hogy a komoly karcsúsítási szándékkal bíró Lufthansának kelljen eladni a légitársaságot.

Miután az Easyjet elállt attól a tervtől, hogy a Delta Air Lines partnereként részesedést vásároljon az Alitaliában, olasz sajtóértesülések szerint most az amerikai légitársaság új partnere az üzletben a China Eastern Airlines lehet – írja az aero.de portál.

A hírek arról szólnak, hogy a Delta 10 százalékot venne 100 millió euróért, és e mellé szállna be a kínai óriáscég.

Fotó: AIRportal.hu

Az információk szerint az olasz kormány nyitott erre a megoldásra, mert szeretnék elkerülni, hogy a szintén érdeklődő, ám komoly karcsúsítást feltételnek állító Lufthansa-csoportnak kelljen eladni az Alitaliát.

Ismert, a részesedés-vásárlási projektet az államvasutak, a Ferrovie dello Stato szervezi, amely fő részvényessé válna. Tavaly nyáron már felmerült kínai szereplő bevonása, egy kormányzati küldöttség erről is tárgyalt.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Amint a portál összefoglalója emlékeztet rá, nem volna példa nélküli a China Eastern szakmai befektetése európai légitársaságban: szintén a Deltával karöltve 2017-ben 8,8 százalékot szerzett az Air France-KLM holdingban.

Az olasz sajtóhírek kitérnek az Alitalia pénzügyi helyzetére is: egyes vélemények szerint az eredmény tavalyi javulása egyszeri hatásoknak köszönhető, ha ettől megtisztítva nézzük, akkor a 2017-es csaknem 500 millió euró után 2018-ban is nagyjából 400 millió eurós mínuszt hozott az üzemelés, miközben a bevételek stagnáltak 3 milliárd eurón.