Egy reprezentatív közvélemény-kutatás szerint a francia utazók 60 százaléka, az idősebbeknek még nagyobb része megfontolja, hogy elkerüli az olyan fapadosokat, amelyek új, szigorúbb csomagszabályokat vezettek be.

Sok poggyász nem fér el kis helyen, de a mindenkinek jó megoldás nem látszik

Az egyébként a késések, járattörlések után járó kártérítés behajtásában segítő francia Air Indemnité reprezentatív közvélemény-kutatást készített a Ryanair és a Wizz Air nemrég szigorodott kézipoggyász-szabályzata miatt – írja az air-journal.fr francia légiközlekedési portál.

A több mint ezer 18 éven felülit megszólító felmérés szerint a francia utazók egyharmada választotta az utóbbi két évben a fapadosokat valamely útjához.

A válaszadók 42 százaléka szerint amikor jegyet foglalnak egy fapadosra, a legnagyobb aggályt a kiegészítő szolgáltatások árazása jelenti, ez fontosabb nekik, mint a járat törlése vagy késése.

A francia utazók 60 százaléka megfontolja a jövőben, hogy elkerüli a szigorúbb, csak kis kézipoggyászt a fedélzetre engedő légitársaságokat, az idősebb, 50-64 éveseknek pedig 66 százaléka válaszolt így. 

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ehelyett inkább választanának egy „hagyományos” légitársaságot, olyat, amely normál csomagot korlátozás nélkül felenged a fedélzetre.

A felmérés szerint Franciaországban egyébként a legnépszerűbb fapados az Easyjet és a Ryanair, az utazók 15, illetve 10 százaléka választja e két céget, ami nem meglepő, hiszen mindkettő kiterjedt hálózattal rendelkezik ott. Utánuk következik csak az eredetileg holland, de már francia céggel is rendelkező Transavia és az Hop! (mindkettő az Air Ftance-KLM csoporthoz tartozik), 8, illetve 6 százalékkal.

Az összefoglaló szerint tehát a szigorított kézipoggyász-szabályzat, amelyet a Ryanair és a Wizz Air is bevezetett, veszélyeztetheti e cégek üzletmenetét. Hiszen még a sztrájkok is kisebb súllyal esnek latba, amelyeket 49 százalék jelölt aggályosnak a fapadosok választásának szempontjaként.

Amint arról beszámoltunk, az olasz versenyhatóság fel is függesztette a Ryanair és a Wizz Air új csomagszabályzatát, mondván, hogy a normál kézipoggyásznak benne kell lennie az árban. A német fogyasztóvédelem pedig szintén aggályait fejezte ki a Ryanairrel szemben, a kisméretű csomagok miatt, hiszen így kevésbé összehasonlíthatók a különböző légitársaságok szolgáltatásai.