Bár az amerikai és európai hatóságok már jelezték, hogy valószínűleg novemberben újra kiadják a 737 MAX légialkalmassági engedélyét, a kínai illetékesek továbbra sem adnak meg erre határidőt.
Mint ismert, világszerte a nagyobb hatóságok külön-külön is engedélyezési eljárás folytatnak le a két légikatasztrófában érintett típus újbóli forgalomba bocsátására, így Kínában is.
A Reuters szerint a Kínai Polgári Repülési Hatóság (CAAC) igazgatója közölte: három feltételt szabtak. Jóvá kell hagyni a módosításokat, a pilótáknak megfelelő képzésen kell átesniük, és egyéb, a balesethez vezető okok kezelése is szerepel a teendők között.
Az igazgató szerint ezek figyelembe vételével nem tudják megmondani, hogy mikor adhatják ki újra a légialkalmassági engedélyt.
A kínai volt az első hatóság tavaly márciusban, amely megvonta a repülési engedélyt a 737 MAX-től, és a távol-keleti ország hatósága rigorózus eljárást helyezett kilátásba ahhoz, hogy újra forgalomba engedjék a gépet.
Az igazgató jelezte, szorosan együttműködnek az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatallal (FAA), az Európai Repülésbiztonsági Ügynökséggel (EASA) és a gyártóval. A Boeing vezetésével eddig kétszer tárgyaltak.
Kínába a légitársaságokhoz (a lízingécgektől bérelt típusokat nem számítva) 75 példányt szállított le eddig a Boeing.
Patrick Ky, az európai hatóság vezetője egy interjúban jelezte, elégedett az elvégzett módosításokkal, és nem sokkal az FAA után, novemberben kiadhatják az engedélyeket. Ehhez képest az amerikai fél hivatalosan még nem jelezte, mikorra végezhetnek a munkával, de az igazgató, Steve Dickson saját maga próbálta ki a gépet, és szintén elégedettségének adott hangot.