Megsérült a március 21-én lezuhant China Eastern Airlines Boeing 737-es mindkét adatrögzítőjének memóriaegysége, ezért az adatok kinyerése csak javítás után lehetséges. A keresőcsapatok a roncsmezőn a vizsgálat szempontjából fontos alkatrészek begyűjtésére fókuszálnak, a repülőgépgyártó és az amerikai hatóságok szakértői megkapták a beutazási engedélyt Kínába.

A kínai hatóság legfrissebb közlése szerint súlyosan megrongálódott mindkét feketedoboz memóriamodulja, ezért az adatok letöltését megelőzően javítani kell a készülékeket, ami már folyamatban van.

Amint korábban megírtuk, a március 21-én lezuhant gép pilótafülkében zajló kommunikációt és hangjelzéseket rögzítő berendezését (Cockpit Voice Recorder – CVR) két nappal, a repülési paramétereket és a gép műszaki adatait naplózó repülési adatrögzítőjét (Flight Data Recorder – FDR) pedig hat nappal a katasztrófát követően találták meg.

A helyszínre vezényelt csapatok továbbra is dolgoznak, és a balesetvizsgálat szempontjából kulcsfontosságú alkatrészek után kutatnak, a felázott talajú meredek domboldalak által határolt roncsmezőn.

Forrás: Twitter

A Reuters beszámolója szerint a 370 ezer négyzetméteres kutatási területről már több mint 36 ezer roncsdarabot gyűjtött össze az ott dolgozó 15 ezer kutató-mentő szakember.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Emellett pedig bekérik a környéken működő biztonsági kamerák felvételeit, valamint szemtanúkat keresnek és hallgatnak ki.

A hatóság közölte, hogy DNS-vizsgálatokkal azonosították a katasztrófa mind a 132 áldozatát.

Mindeközben a repülőgépet gyártó Boeing, valamint az USA emiatt illetékes Szövetségi Légügyi Hivatala (FAA) és Nemzeti Közlekedésbiztonsági Bizottsága (NTSB) szakértőinek részvételével felállt csapat megkapta a szükséges beutazási engedélyt Kínába, hogy támogassa az ország légügyi hatósága, a CAAC által vezetett vizsgálatot. A CFM hajtóműgyártó nem küld szakértőket a helyszínre.

Az eseményről szóló előzetes jelentést a kínai hatóságok várhatóan a katasztrófát követő egy hónappal adják ki, az ICAO irányelveinek megfelelően.

Ahogy már beszámoltunk róla, a China Eastern Airlines belföldi útvonalon közlekedő, B-1791 lajstromjelű, Boeing 737-89P (WL) típusú és kevesebb mint 6 éves repülőgépe egy hegyvidéki, erdős területen zuhant le a dél-kínai Kuanghszi tartományban hétfőn. A légicég MU 5735 számú járatát teljesítő gép Kunmingból Kantonba (Kuangcsou) tartott, fedélzetén 123 utas és 9 fős személyzet utazott, túlélőket nem találtak.

A flightradar24.com járatkövető alkalmazás adatai szerint a gép 29 100 láb (8870 méter) utazómagasságon repült, majd hirtelen rendkívül meredek süllyedésbe kezdett, és alig több mint 2 perc alatt a földnek csapódott. A baleset abban a térségben történt, ahol a Kantonba érkező járatok megkezdik az utazómagasságról történő süllyedést a célreptér megközelítéséhez.