Tovább mélyíti együttműködését az Etihad Airways és az Emirates, előbbi pilótái akár két éven át is dolgozhatnak utóbbinál. Miközben az Etihad súlyos pénzügyi gondokkal küzd, átformálja stratégiáját, repülőgép megrendeléseket mond le és halaszt el, a dubaji ‘nagytestvér’ pilótahiánnyal küzd és járatokat töröl emiatt.

Logikus, de azért még a korábban bejelentett együttműködéshez képest is szokatlan lépésről szóltak sajtóhírek, amelyeket aztán az Etihad Airways megerősített: a pilótáit elengedi a rivális Emirateshez a Gulf News hírportál cikke szerint.

Az abu-dzabi légitársaság pilótái akár két éven át is dolgozhatnak a rivális dubaji cégnél, az ottani fizetést kapva, de közben megőrizve szenioritásukat az Etihadnál.

Az egyiknél túl sok a pilóta, a szomszédnál túl kevés, ezért mindkét félnek előnyös az ügylet (Fotó: Boeing)

A még mindig súlyos anyagi gondokkal küzdő, a stratégiája átformálásán dolgozó és a flottájából repülőgépeket kivonó Etihad egyik szóvivője közölte, hogy nem szokatlan náluk az ilyen program, több éve csinálják már, mert ez lehetővé teszi, hogy hatékonyan osszák el a munkaerőt.

A közlés szerint az Etihad pilótái egyszerűsített felvételi eljárásban kerülhetnek az Emirates-hez, ahol rövid kiképzést kapnak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Amint a portál felhívja rá a figyelmet, korábban az Etihad olyan légitársaságokhoz engedte át a pilótáit, amelyekben részesedést vásárolt, mint például az Air Serbia és az Air Berlin.

Ezért különös, hogy most a nagy riválisnak tekintett Emirates-nél adnak erre lehetőséget. A két légitársaság egyesüléséről szóló pletykákat egyébként már többször cáfolták az illetékesek.

A pilóta-kölcsönzés azért előnyös az Emirates számára, mert mint beszámoltunk róla, pilótahiánnyal küzd, ezért járatokat is kénytelen törölni a nyári menetrendben.

Az Etihad pedig a problémái miatt sajtóhírek szerint hosszabb szabadságolást is felajánlott a repülőszemélyzet tagjainak, de érkeznek arról is információk, hogy esetleg repülőgép-megrendeléseket le fog mondani a cég.