Lassan a végéhez közeledik az Airbus és a Boeing idei csatározása, a legtöbb eladott, illetve átadott gép versenyében a novembert döntetlenre hozták ki.
Mindkét gyártó jól teljesített az eladások terén az idei év tizenegyedik hónapjában, nincs nagy különbség a cégek között az értékesített példányok számában.
Az Airbus 40 gépre szerzett megrendelést, de ezek mindegyike a keskenytörzsű A320neo típuscsaládba tartozik. A legnagyobb novemberi vevőjük 17 géppel az easyJet volt, a Saudi Gulf 10, a Vistara 13 gépet kért az európai gyártótól.
A Boeing 10 géppel vert rá az Airbusra az év utolsó előtti hónapjában, mivel a dél-koreai Jeju Air önmagában annyi gépet rendelt, mint amennyit az Airbus eladott. A Turkish Airlines, a SkyUp és a Novus lízingcég pár darabbal járult még ehhez.
Az év eddigi részében, január elsejétől november végéig, a lemondásokat nem számolva az Airbus 439 gépet adott el, míg tavaly 388 példány volt a mérlegük.
A Boeing a katonai megrendeléseket nem számolva 763 gépnél jár, hatalmas, szinte behozhatatlan az előnyük, sok-sok év után megelőzhetik a megrendelések számában az Airbust.
Csak azért nem merjük leírni, hogy ez a csata eldőlt, mert tavaly is hasonló lemaradásban volt az európai gyártó, ám a végén a többek közt a Wizz Airben is résztulajdonos Indigo Capital 430 darabos megrendelésével az Airbus megnyerte 2017-et.
Ami az elkészült és üzemeltetőknek átadott gépeket illeti, e téren tovább szűkült az olló. Az Airbus már októberben is nagyon rákapcsolt az átadásokkal, úgy tűnik, hosszútávra sikerül megoldani a beszállítói nehézségek okozta problémákat.
Összesen 88 repülőgép került az európai gyártótól a légitársaságokhoz, köztük a TAP első Airbus A330-asa. A tavaly novemberi mérleg 73 átadott példány volt. A Boeing 78 repülőgépet adott át üzemeltetésre, nyolccal többet, mint 2017 novemberében, a slágermodellek mellett egy áruszállító Jumbo is megszületett, amely a UPS flottájában fog szolgálni.
Összesítve az idei év eddigi hónapjait, az európai gyártó január elsejétől november végéig 673 gépet adott át, ebből 545 volt keskenytörzsű, tavaly ugyanilyenkor 591 gépük került az üzemeltetőkhöz. A Boeing pedig 689 gépnél jár, ez kilenccel több, mint tavaly ilyenkor, az Airbusnak így reális esélye van arra, hogy átadásokban hosszú idő után megelőzze amerikai riválisát.