Beszállítói problémák miatt a tervezettnél akár egy évvel később állhat forgalomba az A350F áruszállító, a gondok az utasszállító változatok gyártási rátájának növelésére is hatással lehetnek.
A Reuters iparági forrásaira hivatkozva azt írta, hogy az Airbus akár egy évvel is későbbre halaszthatja az A350F áruszállító variáns eredetileg 2026-ra tervezett forgalomba állítását, a típus gyártását érintő gondok miatt.
A probléma gyökere az A350-eshez több szerkezeti elemet gyártó Spirit Aerosystemsnél lehet, a törzselemek gyártási késése az utasszállító változatoknál is hátráltathatja az összeszerelési ütem tervezett növelését.
Az Airbus nem kívánta kommentálni az értesülést, de a hírügynökség forrásai szerint várhatóan csütörtökön hivatalosan is bejelentik a csúszást a 2024-es eredményeket ismertető sajtótájékoztatón.

Mint ismert, az Airbus tavaly mindössze 57 A350-900-as és A350-1000-es repülőgépet adott át megrendelőinek, amely nemcsak a kitűzött havi 6 darabos gyártási célt nem éri el, de a 2023-as 64 átadott példányhoz képest is visszaesés. Az európai gyártó tervei szerint 2028-ra már havonta 12 darabot készítene a típusból, ez valószínűleg nem módosul, de egyre inkább kétséges, hogy idén és jövőre tudja-e tovább növelni a rátát a Reuters forrásai szerint.
Mint ismert, a súlyos pénzügyi és gyártási problémákkal küzdő Spirit Aerosystems eladását a közelmúltban hagyták jóvá a részvényesek, nagyobb részben a Boeing és kisebb részben az Airbus vásárolja fel a mindkét gyártónak bedolgozó wichitai vállalat üzemeit.
Az A350-1000-es alapjaira épülő A350F törzsének hossza 70,8 méter lesz, az eredetileg meghirdetett 109 tonna helyett 111 tonna árut vehet majd a fedélzetére, maximális hatótávolsága 4700 tengeri mérföld, azaz 8700 kilométer lesz, a típusváltozatról bővebben korábbi cikkünkben írtunk részletesen. Az Airbus eddig 63 példányra szerzett megrendelést.