A Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) utasítása szerint a légitársaságoknak át kell vizsgálniuk a Boeing 747-esek üzemanyag-tartályainak villámcsapás elleni védelmét, mert egyes alkatrészek a vártnál gyorsabban használódnak el.
A légialkalmassági direktíva az Egyesült Államokban lajstromozott 747-esre vonatkozik, a -100-astól a -8-asig az összes változatra, de várható, hogy az utasítást azok az országok is átveszik, ahol üzemel a típus.
Az FAA november 29-én kiadott légialkalmassági direktívája a gyártó jelentésén alapul, amely az üzemanyagrendszer villámvédelmi alkatrészeinek repedéseiről és meghibásodásáról számolt be.
A hiba a tartályokba bekötött üzemanyagcsövek mentén a villámcsapás okozta szikrázás megakadályozására szolgáló burkolatot érinti.
A rendkívüli kockázatra utal, hogy a hatóság a direktívát az ilyenkor szokásos előzetes értesítési és véleményezési köröket mellőzve, rögtön végleges szabályként adta ki – írta a Flightglobal.
A kiadástól számított 16. napon hatályba lépő szabály szerint az üzemeltetőknek az utasszállító 747-eseket 90, míg az áruszállító változatokat 120 napon belül kell átvizsgálniuk a gyártó által még november közepén kiadott ellenőrzési és javítási eljárások szerint, majd a gépenként két-három napot igénylő folyamatot 12 havonta újra végre kell hajtani.