Az Airbuséhoz hasonló kísérletekbe fog az Embraer legfontosabb hajtómű-beszállítójával, a brazil gyártó is megkezdi a csak fenntartható kerozinnal teljesített járatok tudományos vizsgálatát.
A gyártó közleménye szerint ebben a Pratt & Whitney lesz a partnere, egy E195-E2-essel terveznek földi és légi teszteket. Ezen a repülőgéptípuson az Airbus A220-asok és A320-asok hajtóműveinek egy másik variánsát használják.
A kísérleteket azért végzik el, hogy a mostani, 50 százalékos keverési korlátot el lehessen törölni, illetve az alternatív tüzelőanyag hajtóműre és üzemanyag-rendszerre gyakorolt hatását is vizsgálják, a károsanyag-kibocsátás mellett.
A minap számoltunk be arról, hogy az Airbus a Rolls-Royce-szal, illetve német, angol és kanadai szakemberekkel együtt az elmúlt hónapokban több tesztrepülést hajtott végre egy A350-essel.
A földi, majd légi tesztek előzetes eredménye szerint a keverés nélkül, csak fenntartható kerozinnal végzett repülések során kevesebb mikrorészecske kerül a levegőbe, emellett ennek a tüzelőanyagnak alacsonyabb a sűrűsége, de nagyobb az energiatartalma, így kevesebbet kell égetni belőle.
A Rolls-Royce Trent XWB hajtóművekben a gyártó semmilyen rendellenességet nem tapasztalt sem a berepülések, sem a földi tesztelések során.
A fenntartható forrásból származó kerozin a szakértők szerint teljes életciklusra vetítve akár 80 százalékkal kevesebb károsanyagot bocsát ki, mivel egyszer már feldolgozott termékekből, hulladékokból állítják elő. Ennek forrása lehet használt sütőolaj vagy kommunális hulladék is.