Nagybevásárlást tartott a Singapore Airlines a Boeingnél, összesen 39 darab szélestörzsű gépre adtak le rendelést, a szingapúri cég is 777X üzemeltető lesz.
A gyártó lapunkhoz lejuttatott közleménye szerint a Singapore Airlines 20 darab 777-9-re és újabb 19 darab 787-10 Dreamlinerre adott le rendelést. Utóbbi megrendeléssel a Singapore – amely az indító légitársasága a legnagyobb 787-esnek – már 49 darab 10-es Dreamlinernél tart, mindegyiket Rolls Royce hajtóművekkel kérte.
A megrendelést még nem véglegesítették, így a könyvekbe sem került bele, a szerződés listaáron számított értékéről a gyártó nem közölt adatot. A jelenleg érvényes listaárak alapján az üzlet értéke 13,8 milliárd dollár. Arról szintén nem tudni semmit, hogy az első gépek mikor érkezhetnek meg a flottába.
Kevin McAllisten elnök-vezérigazgató üdvözölte a Singapore döntését, és kiemelte, hogy 50 éve megbízható üzletfelük a távol-keleti légitársaság.
Az új generációs 777-esek a Boeing számításai szerint kategóriája leghatékonyabb, és legkisebb egy székre jutó üzemelési költséggel repülhető típus lesz köszönhetően az új, kompozit szárnyaknak, új hajtóműveknek és a javított aerodinamikának. Eddig 326 példányra kapott megrendelést Renton, ennek jelentős része, 273 a nagyobb, 9-es verzióra szól. Az első példányok 2020-körül teljesíthetik első kereskedelmi repülésüket, így a bemutató még jócskán odébb van.
Nem úgy a legnagyobb, 10-es Dreamlineré, amely várhatóan jövőre már forgalomba állhat a Singapore Airlines-nál. A kétosztályos elrendezésben 330 szék kapacitású, az A350-900-as ellen a piacra küldött Dreamliner összeszerelését már megkezdte a Boeing, a szűzfelszállásra a tervek szerint még idén sort kerítenek és 2018-ban szállíthatják le az első példányt. A 10-es 787-esből eddig 149 darabot rendeltek, míg ellenfeléből, az A350-900-asból eddig 602 fogyott.