Címke: Airbus A330neo
Több mint duplájára nő 2043-ra a világ légiflottája az Airbus szerint
Az európai gyártó a legfrissebb 20 éves előrejelzésében 42 430 új repülőgépre lát igényt, a kereslet az utasszállítóknál a keskenytörzsű típusok irányába mozdulhat el.
Gombnyomásra sötétíthető ablakokat kap az A330neo is
Az A350-es után az A330neókon is választhatóvá teszi az elektronikusan elsötétíthető ablakokat az Airbus, a módszer csaknem 15 éve a Dreamlinereken vált elterjedtté.
Több új repülőgép eladására számít az Airbus
Legfrissebb 20 éves előrejelzésében az európai gyártó úgy látja, hogy 2042-re a fenntarthatósági célok miatt a légitársaságok több régebbi gépüket cserélik újakra, emellett bejelentette az A350-es és az A330neo továbbfejlesztését.
Átvette A330neo gépét az Air Greenland
Grönland nemzeti légitársasága átvette új generációs, szélestörzsű Airbus A330-800neo típusú repülőgépét, amely a több mint 24 éves Airbus A330-200-asát váltja.
Két A330neót rendelt az Air Côte d’Ivoire
Az Airbus új generációs hajtóművel szerelt szélestörzsű típusát választotta Elefántcsontpart nemzeti légtársasága hosszútávú járatainak indításához.
Mini lakosztály is helyet kap a Virgin Atlantic A330neo gépein
Átvette első Airbus A330neo repülőgépét a Virgin Atlantic, ennek fedélzetén debütál a Retreat Suite üzleti osztályú üléspár.
Húsz Airbus A330neót rendel a Malaysia Airlines
A szélestörzsű flottája megújításához kiválasztott új generációs típusból tíz példányt közvetlenül az európai gyártótól vásárol, további tízet pedig az Avolontól lízingel a maláj légitársaság.
Új A330neo-variánsokat vezet be az Airbus
Alacsonyabb felszállótömegű A330neókat is elérhetővé tett az Airbus, ötféle új verzió közül választhatnak az új generációs szélestörzsű vásárlói.
Airbus A330neókra cseréli Boeing 767-eseit a Condor
Tizenhat darab Airbus A330-900neo szélestörzsű repülőgép megrendeléséről döntött a Condor, miután a hatósági jóváhagyásokat követően lezárult a német szabadidős légitársaság felvásárlása.
Halasztja repülőgépeinek átvételét az Easyjet, milliárdokat bukhat az Airbus az Air Asia X miatt
Több tucat megrendelt repülőgépét évekkel később veszi át az Easyjet, az Air Asia X pedig elállna a szerződések egy részétől, 5 milliárd dolláros kárt okozva ezzel a gyártónak.
Airbus A330-800neót rendelt az Air Greenland
Egy Airbus A330-800neo repülőgépről írt alá kötelező érvényű megrendelést a grönlandi légitársaság az európai gyártóval.
Átvette első két A330-800neo repülőgépét a Kuwait Airways
Átvette első két Airbus A330-800neo típusú repülőgépét a Kuwait Airways, a légitársaság összesen nyolc darabot rendelt a kisebb befogadóképességű változatból, amelynek ezzel első üzemeltetője lett a világon.
Átadta az 1500. A330-ast az Airbus
Az A330-900neo a Delta Air Lines-hoz került, a minap pedig az uniós hatóság kiadta a tanúsítást a megnövelt felszállótömegű változatra, ami jelentős hatótáv-növekedést jelent ugyanakkora terhelésnél.
Akciós repülőgépvételről álmodik az új Alitalia
Szinte teljesen új flottával vágna neki működésének az új Alitalia, a hírek szerint három típuscsaládból szereznének be a gyártóktól újonnan, A220-ast, A320-ast és Boeing 787-est, kedvezményre is számítva.
Felére csökkentheti az A320-as gyártási ütemét az Airbus
Az Airbus hírek szerint arra készül, hogy akár 50 százalékkal csökkentse az A320-as típuscsalád gyártási ütemét. A világ harmadik legnagyobb lízingcége pedig visszalépett 75 Boeing 737 MAX és négy Airbus A330neo megvételétől.
Szűzrepült a megnövelt felszállótömegű Airbus A330neo
A megnövelt maximális felszállótömegnek köszönhetően 650 tengeri mérfölddel (1046 km) nő a típus hatótávolsága, vagy azonos hatótáv mellett 6 tonnával több hasznos teher vehető a fedélzetre.
Hajtóművet fejlesztene az A330neóhoz a GE
Új hajtóművet fejlesztene az Airbus A330neóhoz a General Electric a GEnx-családra alapozva, hogy ezzel pótolja a Boeing-gépekre szóló kevesebb megrendelés miatt kieső bevételét.
Forgalomba állhat a kisebbik A330neo
Kiadta az Airbus A330-800 típusváltozat légialkalmassági tanúsítványát az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) és az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA).
Airbus: Nincs még itt az ideje új keskenytörzsű gép tervezésének
Az Airbus vezérigazgatója szerint még nincs itt az ideje, hogy elkezdjék egy új keskenytörzsű géptípus kifejlesztését, mert az A320neo programjában még várhatók újdonságok, és egyelőre nem áll rendelkezésre áttörést jelentő új technológia.
Nem támogatja az Air Senegal amerikai járatnyitását az ország elnöke
A szenegáli elnök tehet keresztbe a nemrég indult Air Senegal transzatlanti járatnyitási terveinek, az államfő szerint egy ilyen vállalkozás túl költséges egy állami cégnek.
Már az A330neókat is érinti a Rolls-Royce hajtóművek hibája
Légialkalmassági direktívát adott ki az EASA a Rolls-Royce Trent hajtóművekkel kapcsolatban, így a Dreamlinerek mellett már az A330neókat is érinti a hiba.
Bűzlenek az Air Calin és a TAP A330neo gépei emelkedés és süllyedés közben
Emelkedés és süllyedés közben érezhető több gép kabinjában kellemetlen szag, sokan szemirritációra és fejfájásra is panaszkodtak az Air Calin és a TAP gépein való repülés után.
Négy rövidebb törzsű A330neót vásárolna a Garuda
Eddig nem hozták nyilvánosságra, hogy az indonéz nemzeti légitársaság négy A330-800-asra írt alá szándéknyilatkozatot a gyártóval, ez előrelépés lenne az alig néhány megrendeléssel bíró típusváltozat fejlesztésében.
Átvette első Airbus A330neo-ját az AirAsia
Átvette első A330-900-as repülőgépét az AirAsia, amely a hosszútávú járatokat üzemeltető thaiföldi leányvállalatánál áll majd szolgálatba.
Frankfurti útvonalat nyit az indonéz Garuda fapados leánycége
Az indonéz Citilink is belép a fapados hosszútávú járatok piacára, az anyacég megrendeléséből két A330-900neo érkezik a diszkont légitársaság flottájába, amelyekkel a német gazdasági központon kívül Dzsiddába repül majd, de további tervek is vannak.