Címke: repülőgép-átadások
Airbus vs Boeing – Áprilisban újabb mélypontra került az amerikai gyártó
Az Airbus statisztikáját a Delta plusz Airbus A321neo-megrendelése dobta meg, a 737 MAX-ok elektromos hibája a Boeingét viszont ismét gödörbe lökte.
Leállította a 737-esek átadását a Boeing, de jövőre havi 31 példány készülhet
A jövő év elejéig folyamatosan növeli a cég az egy hónapban elkészített új generációs 737-esek számát, ám az elektromos hibák javításáig most leállították az átadásokat.
Airbus vs Boeing – Átadásban az Airbus, rendelésben a Boeing volt jobb
Több korábbi szerződés mostani véglegesítése miatt jelentős megrendelésekkel zárta a márciust a Boeing, bár csak 737-eseket adott el, az Airbus pedig inkább az átadásokban jeleskedett.
Több repülőgépet adott át a Boeing januárban, mint az Airbus
Felpörgette az átadásokat a Boeing a 737 MAX engedélyezése után, megelőzve az Airbust, új megrendelésből is többet gyűjtött, bár alig néhány példányt.
Csak 2023 végén állhat forgalomba a 777X, a Boeing rekord veszeséget jelentett
Újabb jelentős csúszást jelentett be a Boeing a 777X programban, többek közt ennek költsége miatt is a gyártó hatalmas mínuszt könyvelhetett el a tavalyi évre.
A helyi repülőgépeket hozzák helyzetbe a legnagyobb kínai légitársaságok
Több mint száz Airbus és Boeing átvételét halasztotta el a három legnagyobb kínai légitársaság tavaly, de a COMAC repülőgépei folyamatosan érkeznek hozzájuk.
Egyszámjegyűre csökkentek az ATR megrendelései és átadásai tavaly
Minimális mennyiségű új megrendelést szerzett az ATR tavaly, és alig pár elkészült gépet tudott átadni, mert az ügyfeleit súlyosabban érintette a válság, mint a nagy légitársaságokat.
Közel 50 éves mélypontra süllyedt a Boeing teljesítménye
Csaknem hatvan százalékkal csökkent a Boeing által legyártott és üzemeltetésre átadott gépek száma az elmúlt évben, rendelésállománya pedig több mint ezer példánnyal csökkent.
Az Airbus maradt a világ legnagyobb repülőgépgyártója
Az európai gyártó 2019-hez képest a járvány miatt 34 százalékkal kevesebb, 566 gépet adott át 2020-ban, de így is könnyedén maradt a világ legnagyobb repülőgépgyártója.
Airbus vs Boeing – Nem ért véget az amerikai gyártó kálváriája
Bár a hatóságok jóváhagyták a 737 MAX módosításait, a Boeing még a sikeres 787-eséből sem adott át a múlt hónapban, az Airbus viszont a járvány ellenére is tudott üzemeltetőkhöz juttatni szélestörzsű típusokat.
A válság ellenenére viszonylag jó számokat produkált az Airbus októberben
Az elmúlt hónapokhoz képest remek teljesítményt nyújtott az Airbus az eladások és átadások terén: új megrendelések érkeztek, és annyi repülőgépet adott át, mint a járvány előtt.
Airbus vs Boeing: meghaladta az 1000 példányt a lemondott 737 MAX-ok száma
Nem meglepő módon megrendelések nélkül zárta szeptembert az Airbus és a Boeing, a gépátadások pedig a korábbihoz képest lassabban mennek. A Boeing fájdalmas mérföldkövet ért el a 737 MAX-oknál.
Sikeres volt a Qatar fenyegetőzése, az Airbus belement a gépek átvételének módosításába
Megegyezett az Airbus és a Qatar Airways a megrendelt repülőgépek átvételének átütemezéséről, a légitársaság és a Boeing tárgyalásai azonban még folytatódnak.
Az Airbus rendeléseket, a Boeing lemondásokat gyűjtött be júliusban
A két legnagyobb gyártó közül júliusban az Airbus képes volt repülőgépeket eladni, a Boeing pedig rendelésről nem számolhatott be, ellenben újabb nagy lemondásokról igen.
Folytatódik a mélyrepülés a repülőgép-átadásoknál
A koronavírus-járvány és az utazási korlátozások miatt a korábbi töredékére esett a repülőgép-átadások száma az első fél évben, megrendelések is alig érkeznek az Airbus és a Boeing típusaira.
Átadta az 1600. E-Jetet az Embraer
A svájci Helvetic Airways vette át az Embraer E-Jet ezerhatszázadik példányát, a brazil gyártó azonban állami segítségre szorul, a kútba esett Boeing-együttműködés és a járvány hatásai miatt.
Átvette első Airbus A330 MRTT típusát a NATO közös üzemeltetésű flottája
Az Airbus hivatalosan is átadta a NATO többnemzeti flottájának első A330 MRTT többcélú szállítógépét.
Perrel fenyegeti az Airbus a repülőgépeket át nem vevő ügyfeleit
Perrel fenyegette meg az Airbus azokat az ügyfeleit, amelyek nem veszik át a szerződés szerinti időre elkészült repülőgépeket, de a vezérigazgató reméli, legtöbb partnerükkel meg tudnak majd állapodni.
Rendelések lemondásával és az üzleti kapcsolat megszakításával fenyeget a Qatar vezére
A Qatar Airways vezetője a megrendelések felmondásával és az üzleti kapcsolatok lezárásával fenyegette meg a gyártókat, ha nem sikerül megállapodni a megrendelt gépek átvételének újraütemezéséről.
Egyre több légitársaság dönt leépítésről, automatából árulnak védőfelszerelést Vegasban
A Ryanair, a Qatar Airways és a Delta is számos dolgozóját elbocsátja, eközben Las Vegasban automatából árulnak védőfelszerelést, az Azul pedig 60 Embraer átvételét halasztja későbbre.
Félezer géppel csökkent idén eddig a Boeing rendelésállománya
Meghaladta az 500-at azon repülőgépek száma, amelyek megvételétől elálltak a Boeing ügyfelei, a megrendeléseket is nézve a gyártó idei, lemondásokkal számolt teljesítménye is mínusz 516 repülőgépen áll április végével.
Nőtt az Airbus gépeladása tavalyhoz képest, nem indul el a Korean Air budapesti járata
Az Airbus áprilisi eladásai jobbak, mint a tavalyiak, Michael O'Leary szerint forgalomarányos támogatásra lenne szükség, az Air Baltic 250 millió eurót kap a lett államtól, a Korean Air pedig idén mégsem indít budapesti járatot.
Több mint háromszáz Boeing gép rendelését mondták le eddig
Csak ebben az évben eddig több mint háromszáz repülőgép vételétől álltak el a Boeing ügyfelei, a legnagyobb veszteség a 737-es programot érte.
Negyedével kevesebb repülőgépre lehet igény a következő öt évben
A friss előrejelzéseket alapul véve a légitársaságok a következő öt évben negyedével kevesebb új repülőgépre tarthatnak igényt, ezért az Airbus és a Boeing is kezdhet aggódni.
Négy napra leállnak az Airbus francia és spanyol gyárai
A koronavírus-járvány miatt négy napra leállítja francia és spanyol gyárait az Airbus, a termelés kiesésének hatásait a gyártó igyekszik minimálisra csökkenteni.