Címke: szuperszonikus repülés
Változatlanul 2027-re elkészülne szuperszonikus Overture gépével a gyártó
Az idei Párizsi Légi Szalonon fontos lépésekről számolt be a Boom, amely neves légiipari beszállítókkal szerződött a szuperszonikus utasszállító részegységeinek és rendszereinek gyártására.
Elkezdődött a Boom Supersonic gyárának építése
Letették a Boom Supersonic gyárának alapkövét Észak-Karolinában, ott történik majd az Overture típus összeszerelése mellett a gépek tesztelése és a vevőknek történő átadás is.
Kiszállt a Rolls-Royce hajtóműgyártó a Boom Supersonic projektből
A brit cég a továbbiakban nem vesz részt a szuperszonikus utasszállító fejlesztésében, így egyelőre nem tudni, milyen hajtóművet használhat majd az Overture.
Az American is elkötelezte magát a szuperszonikus Overture mellett
Az American Airlines bejelentette, hogy 20 példányt rendelt a Boom Supersonic által fejlesztett, a hangsebességnél gyorsabb Overture típusból.
Bemutatta szuperszonikus utasszállítója friss terveit a Boom
A kecsesebb törzsű, sirályszárnyakkal és négy hajtóművel felszerelt Overture 65-80 utast szállíthat majd a mai típusok sebességének duplájával, több mint 7800 kilométerre.
Észak-Karolinában építik fel a Boom Supersonic gyárat
Kiválasztotta az Overture szuperszonikus repülőgép gyártási helyszínét a Boom, ugyanakkor a gép fejlesztésével és a határidőkkel kapcsolatban több kérdés is felmerül.
Az amerikai légierő is érdeklődik a Boom szuperszonikus gépe iránt
Megnyerte az USA hadseregének pályázatát a fejlesztőcég, így a következő időszakban elkezdik vizsgálni, miként lehetne az Overture-t katonai célokra használni.
Szuperszonikus repülőgépeket vásárol a United
Szándéknyilatkozatot írt alá a United Airlines és a Boom Supersonic összesen 50 Overture repülőgép vételéről, az első példányok 2029-ben állhatnak kereskedelmi forgalomba.
Szárazföld felett is tesztelhetik a gyártók a szuperszonikus utasszállítók prototípusait
Az FAA új, speciális szabályokat léptetett életbe, ezzel megnyílt az út a szuperszonikus utasszállító gépek prototípusainak tesztelése előtt.
Már szélcsatornában vizsgálják az Aerion AS2 modelljét
Fontos lépést tett az Aerion startup repülőgépgyártó szuperszonikus utasszállítója, az AS2 terveinek véglegesítése felé, megkezdődtek a méretarányos modell szélcsatornás tesztjei.
Szuperszonikus elnöki különgépet tervezne egy új cég
Start-up repülőgépgyártó kötött szerződést az amerikai légierővel egy mérsékelt hangrobbanást generáló utasszállító fejlesztésére, amely a jövőben akár elnöki különgép is lehet.
Szuperszonikus utasszállítót fejleszt a Virgin Galactic
Tizenkilenc utas szállítására képes, deltaszárnyú szuperszonikus utasszállító fejlesztésébe kezdett a Virgin Galactic, e célra megállapodást kötött a Rolls-Royce hajtóműgyártóval.
Húsz éve történt az Air France Concorde katasztrófája
Pontosan 20 éve, 2000. július 25-én történt az Air France Concorde repülőgépének katasztrófája Párizsban.
Elkészült a „Baby Boom” szuperszonikus tesztgép sárkányszerkezete
Összeillesztette a Boom Supersonic a technológiademonstrátornak szánt repülőgép törzsét és szárnyát, ezzel egy lépéssel közelebb kerülve az idén esedékes első felszálláshoz.
Megvan az FAA szabályozási elképzelése az új szuperszonikus repülőgépekre
Elkészült az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal előzetes tervezete az új generációs szuperszonikus repülőgépek szabályozásáról, de még nem örülhet minden fejlesztő.
Az Aerion és a Boom is a szuperszonikus repülés szabályainak könnyítését szorgalmazza
A szuperszonikus utasszállítók fejlesztésén dolgozó két cég szerint az új jogszabály-tervezet gyakorlatilag a hangsebesség feletti repülések teljes ellehetetlenítését jelentené.
Legkorábban 2020-ban szállhat fel az Boom XB-1 technológiademonstrátor
Már biztos, hogy a jövő évre csúszik át a denveri startup cég első tesztgépének szűzrepülése, ez azonban nem érinti a teljes méretű utasszállító 2025-27-re kitűzött forgalomba állásának céldátumát.
Még az előtt elavult lehet a szuperszonikus repülés, hogy újra elérhetővé válna
A fogyasztói igények változása és a technológia fejlődése már az előtt elavulttá teheti a szuperszonikus repülést, mielőtt az újra elérhetővé válik.
Fél évszázada lépte át először a hangsebességet kereskedelmi utasszállító
1969 június 5-én a kereskedelmi utasszállítók között elsőként a szovjet Tu-144 lépte át a hangsebességet, megelőzve a Concorde-ot.