Címke: új generációs hajtómű
Hamarabb kell szervizelni a Boeing 787-esek Rolls-hajtóműveit
Azt hitték, hogy kibírják a Dreamlinerek Trent-hajtóművei az idő előtti korrózió miatt meghatározott karbantartási ciklust, de a hírek szerint ennél előbb szükség van alkatrészcserékre.
Még egy évig eltarthat az A320neo körüli zavar
A hajtóművek miatti, az üzemeltetőknek átadást hátráltató problémák az Airbus szerint csak jövő ilyenkorra rendeződhetnek, az idén ezért a tervezettnél több régi hajtóműves A320ceót szerelnek össze.
Hajtóműhiba miatt megszakította útját az Iberia A350-ese
A New York-Madrid járatot teljesítő Airbus bal oldali hajtóművét le kellett állítani Kanada partjainál, a pilóták végül Bostonban szálltak le.
Vibrációt tapasztalnak az A320neók Pratt&Whitney-hajtóműveinél
Folytatódik, immáron a sokadik epizóddal az új generációs A320neo-típuscsaládra kifejlesztett Pratt&Whitney-hajtóművek problémasorozata.
Kapacitáshiányt okoz a Lufthansánál az A320neo-ügy
A tervezett repült óráknak csak a felét képesek repülni a német légitársaság új generációs Airbus-keskenytörzsűi, a Pratt&Whitney nem képes egyszerre elég javított részegységet és teljes hajtóművet kibocsátani.
A CFM és a Pratt is igyekszik túllendülni a hajtóműgondokon
A két gyártó igyekszik úrrá lenni az új generációs hajtóműcsaládjaik különböző problémáin, CFM LEAP-ből egyébként többet rendeltek az A320neo-vevők, mint a Pratt&Whitney szerkezetéből.
Újabb kerozinfogyasztási rekord a Lufthansa-csoportnál
Átlagosan 3,68 liter üzemanyaggal szállított egy utast 100 kilométerre tavaly a Lufthansa-csoport, a taglégitársaságok kerozinfogyasztása ezzel 4,5 százalékot javult 2015-2016-hoz képest.
Nem akarja újrahajtóművezni a CRJ-családot a Bombardier
Nem volna előnyös egy új generációs hajtómű a kanadai gyártó szerint a CRJ-típuscsaládon, viszont a Q400-as turbólégcsavaros típus megkaphatja az újfajta kabinberendezést.
Nemsokára száz A320neo állhat hajtóművek nélkül
Az Airbus üzemeiben hamarosan eléri a százat azon A320neo családba tartozó, elkészült gépek száma, amelyeket egyelőre nem tudnak átadni az üzemeltetőknek a hajtóműgyártók hibájából.
Tovább gyűrűzik a 787-esek Rolls-Royce hajtóművei miatti gond
Egyes hírek szerint az amerikai hatóság szigorítani fogja a Boeing 787-9-esek kitérő repterektől való eltávolodását a Trent 1000 hajtóművek problémái miatt, amelyek vizsgálatát meghosszabbította a gyártó.
Problémák jelentkeztek az A330neo hajtóműveiben is
A Boeing 787-esek Rolls-Royce hajtóműveiben jelentkező gond az A330neo esetében is tapasztalható, a gyártó szerint az első példány nyári forgalomba helyezése után fél év is eltelhet a végleges megoldásig.
CFM LEAP-származékkal pályázna a GE a Boeing „797”-eshez
Az A320neo és a Boeing 737 MAX hajtóművének továbbfejlesztésén gondolkodik a General Electric, ezzel tennének ajánlatot a Boeing tervezett új, közepes méretű típusához.
Átmeneti megoldás a neók új hajtóműproblémájára
A Pratt&Whitney egy időszaki megoldást talált a legújabb hajtóműgondra, az új tömítések gyári bevezetése pedig március elejétől várható.
Az orosz hajtóműves MSz-21 változat is forgalomba állhat 2021-re
Az első orosz hajtóművekkel felszerelt prototípus jövőre kezdheti meg két éves tesztprogramját, eddigre a nyugati hajtóművekkel felszerelt változat már forgalomba állhat.
Műszaki problémát találtak a 777X teszthajtóművében
Egy részegységet cserélni kell az új generációs 777-esre kifejlesztett hajtóműben, a tesztrepülését ezért elhalasztották, de a program nem lesz késésben a General Electric szerint.
Nyugdíjba vonult a világ legidősebb eddig még aktív 747-ese
Végrehajtotta utolsó repülését a világ talán legidősebb még aktív Boeing 747-ese. A GE egy látványos kisfilmmel emlékezett meg az ős Boeing 747-100-as utolsó repüléséről, melyen 25 év alatt 39 különböző típusú hajtómű repülési tesztjeit végezték el.
A320neo: remek teljesítmény, hajtóműgondokkal
Az elmúlt egy év üzemelési tapasztalatai azt mutatják, hogy a hajtóművek teljesítménye sok esetben meg is haladja az elvárásokat, de gondok továbbra is akadnak.
Újabb gondok az A320neo-család Pratt&Whitney hajtóműveinél
Az A320neo repülőgépek új generációs Pratt&Whitney-hajtóműveinél eddig ismert hibák mellett egy új probléma merült fel, a hatóságok vizsgálatokat rendeltek el.
Még gazdaságosabbak lehetnek az új generációs hajtóművek
Német kutatók azon dolgoznak, hogy tovább csökkenjen az új generációs hajtóművek kerozinfogyasztása, illetve hogy karbantartásuk is egyszerűbb legyen.
Airbus: már dolgozik a Pratt a gyártás felpörgetésén
Az Airbus szerint az A320neo hajtóművek gyártója, a pratt & Whitney már dolgozik a gyártás felpörgetésén, és továbbra is kiállt az A380-as modell mellett.
Hiba nélkül teljesítenek a CFM hajtóműves A320neók a Pegasusnál
Hiba nélkül teljesítenek maximális kihasználás mellett a Pegasus Airlines CFM LEAP hajtóművel szerelt Airbus A320neói.
Nincs elég hajtómű, kevesebb CSeriest tud gyártani a Bombardier
A Pratt & Whitney nem tud elég hajtóművet szállítani, ezért az év fennmaradó részében csak fele annyi gépet tud átadni a Bombardier a CSeriesből.
Így zajlott a LEAP-hajtóműves A320neo teszt-programja
Remek videó-összefoglaló az Airbustól a CFM LEAP-1A hajtóművel felszerelt A320neo útjáról az első felszállásától a típus légialkalmasságijának megszerzéséig.