A dubaji légiszalon után Dohába, majd onnan Frankfurtba repült a Boeing 777-9, az amerikai gyártó hírek szerint a tervezett áruszállító változatot propagálta a típus két nagy megrendelőjének.
A dubaji légiszalonon tartott látványos nemzetközi debütálását követően Dohába, majd onnan Frankfurtba repülte át a 777-9 prototípusát a Boeing.
A visszaúti kitérők célja azonban nem pusztán a mintegy 3 éves késésben lévő, új generációs hajtóművekkel és kompozit szárnyakkal felszerelt gép bemutatása volt az Emirates melletti másik két jelentős megrendelőnek.
A Boeing sajtóértesülések szerint a tervezett áruszállító változatról egyeztetett a Qatar Airways vezetőivel, és vélhetően a Lufthansa bázisán is részben e célból szállt le a prototípus.
Akbar Al-Baker, a Qatar Airways vezérigazgatója a Reuters tudósítása szerint azt nyilatkozta, hogy vizsgálják a Boeing „vonzó ajánlatát” a cargo-variánsra, és bár nagyobb volumenű megrendelés is lehetséges a közeljövőben, azt egyelőre nem döntötték el, hogy melyik gyártótól rendelnek.
Egyelőre a 777XF paraméterei nem ismertek, annyit már elhintett a gyártó, hogy valamivel nagyobb lehet az eredetileg tervezettnél. A Reuters értesülései szerint a 777XF 110 tonna áru szállítására lesz képes, ez éppen egy tonnával több az A350F 109 tonnás teherbírásával, bár az amerikai gyártó terméke a hírek szerint csak 2028-ban állhat forgalomba, míg az Airbusé már 2025-re elkészül.
Mint ismert, az Airbus a Dubai Airshow előtt mutatta be részletesen az A350-es áruszállító változatának fő paramétereit, és meg is szerezte az első megrendelést a típusra.