Információk szerint megegyezett a beszállítókkal az Airbus, így 2019 második negyedévétől 63 darab A320-típuscsaládba tartozó gépet gyárthatnak, később pedig akár 70-re is emelhetik a rátát. Mivel pedig most az Airbus erre, illetve a Pratt&Whitney-hajtóművek jelentette problémákra koncentrál, egyelőre jegelik a típuscsalád továbbfejlesztését.
Mivel több mint hatezer példányra van megrendelése az Airbusnak az A320neo-típuscsaládból, jó ideje tervezik a gyártási ráta növelését.
Névtelenséget kérő források szerint megszületett az egyezség a beszállítókkal, így 2019 második negyedévétől nem is az eredetileg tervezett 60, hanem 63 darab repülőgép készülhet – írja az aero.de a Bloomberg információira hivatkozva.
Jelenleg havi ötven keskenytörzsűt gyárt a vállalat, az utóbbi években folyamatosan emelték a kibocsátást.
A helyzetet azonban nehezítik a Pratt&Whitney-hajtóművek újabb és újabb gyermekbetegségei, amelyek megoldása talán csak mostanra alakult ki. Pedig az európai holding még ennél is több A320-ast szeretne elkészíteni havonta.
Egyes értesülések szerint az Airbus 2020-2021-re 70-re emelné a keskenytörzsűinek havi gyártási darabszámát.
Korábbi nyilatkozatok szerint, ha a beszállítók tudnák tartani a tempót a gyártó még akár e fölé is, akár havi 75 példányra növelné a rátát az Airbus, de a partnerek egyelőre még nem állnak készen erre.
A havi 63 darabra emelendő kibocsátás, illetve a hajtóműproblémák megoldása, az A320neók átadási folyamatának rendezése miatt pedig az Airbus most meglehetősen elfoglalt. Így a nemrég szolgálatba állt Eric Schulz értékesítésért felelős igazgató lehűtötte a kedélyeket az A320-típuscsalád esetleges továbbfejlesztését illetően.
Az Airbus ugyanis már tervezgeti az A320neo plus és A321neo plus néven emlegetett változatokat, esetleg új szárnyakkal, de Eric Schulz most azt közölte, hogy nem tudnak mindent egyszerre elvégezni.
Mindezek miatt egyelőre jegelik a projektet, most inkább a gyártási ráta növelésére koncentrálnak. Mint arról beszámoltunk, főként meghosszabbított törzzsel és új szárnyakkal rendelkező A321neo plus volna a Boeing egyelőre tervben elképzelt „797-esének” versenytársa. Utóbbit az amerikai holding a 757-esek és 767-esek váltótípusának szánná, közepes méretű és hatótávú, két tagból álló típuscsaládként.