Az elmúlt hetek időjárási viszontagságai és résidő-problémái a teljes európai légi közlekedésre hatással voltak, a Wizz Air közleménye szerint a cég mindent megtesz annak érdekében, hogy utasai a lehető legkevesebb kellemetlenséget szenvedjék el.

Az elmúlt hetekben tapasztalható – minden Európában működő légitársaságot érintő – késések és járattörlések rengeteg nyaralni vágyó számára okoztak kellemetlenséget.

Mivel maga a probléma átfogó, ezért messze túlmutat a légitársaság hatáskörén – emeli ki a közlemény.

A Wizz Air szerint a cég megfelelően felkészült a szezonra, és minden tőle telhetőt megtett a zökkenőmentes nyári időszak érdekében, de az időjárás, valamint a magyar és a nemzetközi légiforgalmi irányítási rendszerek kapacitáshiánya miatt sajnos elkerülhetetlenek a késések.

A légitársaság ennek ellenére mindent megtesz annak érdekében, hogy az ebből keletkezett kellemetlenségeket enyhítse.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Wizz Air, ahogy mindig, most is SMS-ben és e-mailben tájékoztatja minden esetben az esetleges menetrendváltozásról azokat az utasait, akik közvetlenül a légitársaságnál foglalták jegyüket – hangsúlyozták.

Azokat, akik a Wizz Air weboldalán vagy mobilalkalmazásán keresztül vásárolják meg a repülőjegyüket, az itt megadott elérhetőségeken közvetlenül tudja tájékoztatni a légitársaság a járataikkal kapcsolatos információkról, valamint ezen utasok a fenti felületeken, szükség esetén közvetlenül el tudják intézni járatukkal kapcsolatos módosításokat.

Fotó: AIRportal.hu

Azoknak azonban, akik nem közvetlenül ezeken a felületeken vásárolták meg jegyüket, az utazási irodához, az online jegyközvetítő oldalhoz vagy a vásárlást intéző egyéb közvetítőhöz kell információért fordulniuk – hívja fel a figyelmet a Wizz Air.

Abban az esetben, ha a késés miatt a légitársaság kénytelen átütemezni másik napra a járat indulását, a fent említett módon megadott elérhetőségeken erről az előírásoknak megfelelően, időben tájékoztatja az utasokat. Ilyenkor azt is jelzi a légitársaság, hogy az erre igényt tartók hol kérhetnek segítséget a szálláshoz és a transzferhez. Azok számára, akik maguk gondoskodnak a szállásról és a reptérre való kijutásról, az ügyfélszolgálat számára online benyújtott számlamásolatok ellenében, ésszerű mértékig megtéríti az extra költségeket a Wizz Air – teszi hozzá a közlemény.

Tekintettel arra, hogy a jelenlegi helyzet minden légitársaságot érint, a szállodai kapacitások Európa-szerte korlátozottak lehetnek, így előfordulhat, hogy az utasok által elvártnál lassabban, vagy nem egyszerre jutnak szállodai szobához az érintettek, sőt az is előfordulhat, hogy a repülőtértől eltérő irányban kapnak szállást.

A korábban a sajtóban felröppent hamis információkkal szemben az utasok elhelyezése során a légitársaság közlése szerint soha nem különíti el utasait nemek vagy más jellemzők szerint, de bizonyos utasokat, például kisgyermekkel utazókat, várandósokat, időseket, mozgáskorlátozottakat kiemelt figyelemmel kezeli, és számukra elsőbbséget biztosít.

Kiemelték: a Wizz Air mindent megtesz annak érdekében, hogy vis maior (azaz a légitársaság hatáskörén kívül eső, előre láthatatlan helyzet) esetén is biztosítsa az utasok kiutazását vagy éppen hazaérkezését.

Így történt ez a debreceni reptér e héten bejelentett lezárásakor is, amelyet az üzemeltető a futópálya extrém hőmérséklet miatti sérülése miatt volt kénytelen megtenni. A Wizz Air munkatársai az ilyenkor jellemző járattörlés helyett gondoskodtak arról, hogy az utasok eljussanak céljukra – teszik hozzá.

A légitársaság áthelyezte az érintett járatokat a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre, és buszokkal gondoskodik a Budapest és Debrecen közötti transzferről is.

„Minden kollégámmal együtt azon dolgozunk, hogy utasaink még a magyar és nemzetközi légi irányításban tapasztalható korlátos kapacitások ellenére is időben és kényelmesen eljussanak úti céljukra. Pilótáink, légiutas-kísérőink és a háttérben dolgozó kollégáink ezen a nyáron is felkészülten várják utasainkat, és mindent megtesznek azért, hogy maradandó élmény legyen idén is az utazás” – mondta Radó András, a Wizz Air kommunikációs vezetője a közlemény szerint.

A Wizz Air hangsúlyozza, hogy a légiközlekedés többi szereplőjével együttműködve folyamatosan azon dolgozik, hogy utasainak, személyzetének és repülőgépeinek biztonságát szem előtt tartva a jelenlegi helyzetet minél előbb megnyugtatóan megoldja.