Elkészült a CR929-es típusnéven futó, kínai-orosz szélestörzsű repülőgép prototípusának első, kompozit törzsszekciója.
A China-Russia Commercial Aircraft International Corporation Limited (CRAIC) a Boeing 787 Dreamliner és Airbus A350 típusok keleti versenytársának szánja a három változatban 250-300 utas szállítására képes, 12 ezer kilométer hatótávolságú, a tervek szerint 2025-2028 között forgalomba álló, új generációs CR929 típust.
A bemutatott törzsszekció teljes mértékben kompozit anyagok felhasználásával készült, 15 méter hosszú, átmérője 6 méter, vélhetően szilárdsági és egyéb teszteket hajtanak majd végre rajta, illetve a további technikai részletek kidolgozásához szolgál majd modellként.
A repülőgép törzse Kínában, míg a szárnyak és a farokrész elemei (beleértve a függőleges és vízszintes vezérsíkokat) Oroszországban készülnek majd, a típus összeszerelését pedig Sanghajban végzi a CRAIC.
A hajtóművek és futóművek beszállítóinak kiválasztása terén még nincs döntés, de annyit lehet tudni, hogy a Rolls-Royce, a General Electric és a Pratt&Whitney ajánlatai is a kalapban vannak, az orosz fejlesztésű Aviadvigatel terméke mellett. Várhatóan a futóművek is nyugati gyártásúak lesznek.
A CR929 három törzshossz-változatban készül majd, a vásárlók a CR929-500, -600 és -700 modellek közül választhatnak. Ezek között a maximális felszállótömegben, valamint a szállítható utasok és teher mennyiségében lesz különbség az üzemeltetők szempontjából.
Amint arról korábban beszámoltunk, a típus koncepcionális tervezése 2018 tavaszán kezdődött meg, az új generációs orosz-kínai szélestörzsű repülőgép orr részének 1:1 arányú makettjét és annak belső terét novemberben leplezték le a Zhuhai Airshow rendezvényen.