Százmilliárd rubelt különített el a Kreml a légitársaságok számára a belföldi járatok fenntartása érdekében. Az orosz turisták megtartásáért Törökország a meglévő járatokon köt le kapacitást, és akár egy önálló charter-légitársaságot is létrehozna.
A nyugati gyártású és finanszírozású repülőgépek üzemeltetését, alkatrészellátását, karbantartását ellehetetlenítő nemzetközi szankciók miatt az oroszországi belföldi légiközlekedés fenntartása is rendkívüli kihívások elé állítja a javarészt bérelt flottával, nyugati típusokkal üzemelő helyi légitársaságokat.
Az ország kormánya ezért számukra 100 milliárd rubel (1,2 milliárd amerikai dollár) értékű állami támogatást nyújt a központi tartalékok terhére, a Mihail Misusztyin miniszterelnök által április 21-én aláírt rendelet szerint.
A légitársaságok az áprilistól október végéig tartó időszakban a szállított utasok számától függően és havonta részesülhetnek az állami kompenzációból.
Ez azonban csak részben fedezi a belföldi járatok üzemeltetése során felmerült költségeiket a Flightglobal híre szerint.
A hét hónap alatt, amely magába foglalja a fő nyaralási szezont is, a kormány szándékai szerint ez a támogatás 90 milliárd utaskilométer teljesítmény eléréséhez járulhat hozzá. Az orosz kormány azt várja, hogy az intézkedés segíti a belföldi utasforgalmat az előző évi szinten tartani, úgy, hogy eközben a repülőjegyek ára a szélesebb közönség számára is megengedhető szinten tartható.
A támogatás elosztásáért a szövetségi légügyi hatóság, a Roszaviacija felel majd, a program végrehajtásának felügyeletét pedig az orosz közlekedési miniszter, az Aeroflot volt főpilótája, Vitalij Szaveljev látja el.
A légitársaságok támogatása mellett az orosz kormány 4 milliárd rubellel támogatja 19 különböző belföldi régió turizmusának fejlesztését is, amelyből egyebek mellett szállodákat építenek majd.
A törökök sem szeretnék elveszíteni az orosz turistákat
A közelmúltban Törökország kormánya a Turkish Airlines nemzeti légitársasággal és Pegasus Airlines diszkont légicéggel kötött megállapodást arról, hogy előbbi 1,5 millió, utóbbi félmillió ülőhelyet bocsát járatain az orosz utasok rendelkezésére.
Emellett a török hatóságok fontolgatják egy új charter-légitársaság megalapítását is, amely Antalya bázissal, 1 millió üléses kapacitással kifejezetten az orosz turisták utaztatását szolgálná.
A török kormány 300 millió dollár értékű államilag garantált kölcsönt nyújt a török Anex, Pegas és Coral utazásszervező cégeknek, amelyek az orosz turisták beutaztatására szakosodtak, egy török gazdasági portál korábbi cikke szerint. A turizmusért is felelős minisztérium emellett több más lépést is tervez annak érdekében, hogy az orosz légiközlekedést és gazdaságot sújtó nemzetközi szankciók, valamint a jelentős értékvesztést elszenvedő rubel ellenére is megtartsa az orosz turistákat.
Az ország az orosz turisták egyik legkedveltebb célpontja, a járvány miatti korlátozások feloldásával a török utazási irodák szövetsége 7 millió orosz és 2 millió ukrán utasra számított az idei szezonban. A tavalyi évben az összes beutazó turista negyedét tették ki a háborúban álló két országból érkezők.