A Boeing 737 MAX globális repülési tilalma miatt határozatlan időre elhalasztotta a Flydubai a Dubaj és Budapest közötti járatának elindítását. Az utasok az Emirates járataira, vagy más Flydubai-járatokra történő átfoglalást, illetve a jegyár visszatérítését is választhatják.
A dubaji központú légitársaság eredetileg június 27-től tervezte a budapesti járatok beindítását, de mint megírtuk, május végén a cég október 1-re halasztotta el a járatnyitást.
A Flydubai honlapján a napokban megjelent és lapunkhoz is eljuttatott közlemény szerint a Boeing 737 MAX repülőgépek elhúzódó repülési tilalma miatt a légitársaság döntést hozott a budapesti járatok október 1-re tervezett indításának elhalasztásáról.
A közleményben a légitársaság nem jelölt meg újabb céldátumot, és a Flydubai foglalási rendszerében sem érhető el a járat.
A légitársaság szóvivője az AIRportallal azt közölte, hogy a járatra foglalással rendelkező utasoktól elnézést kérnek, és azt kérik, hogy lépjenek kapcsolatba az utazási irodájukkal, vagy a légitársaság ügyfélszolgálatával.

A cég közleménye szerint az utasok választhatnak, hogy a rendelkezésre álló helyek függvényében a partner Emirates járataira foglalják át a jegyüket, az eredeti utazás időpontjaihoz legközelebb eső dátumokra.
Lehetőség van arra is, hogy a Flydubai más útvonalaira foglalják át az utazást, avagy kérhetik a jegyár visszatérítését. Az eredeti fizetési módnak megfelelő pénzvisszatérítés 5-7 hetet vehet igénybe, míg ha az utas Flydubai voucherben kéri a visszatérítést, az 1-2 héten belül megtörténik.
A dubaji központú légitársaság flottájában az internetes adatbázisok legfrissebb adatai alapján összesen 59 repülőgép teljesít szolgálatot, ebből 45 darab Boeing 737-800, 11 darab Boeing 737 MAX 8 és 3 darab Boeing 737 MAX 9.
A Boeing 737 MAX gépek a típusváltozat második katasztrófája után április 13-tól elrendelt globális repülési tilalma miatt nem teljesíthetnek kereskedelmi járatokat, a Boeing pedig leállította az új példányok átadását, valamint lassította a gyártás ütemét is.
A hónapok óta tartó tilalom több, a MAX típusváltozatot nagyobb arányban üzemeltető légitársaság számára rendkívüli nehézségeket és kapacitáshiányt okoz, amit gépbérlésekkel, a meglévő járatok átszervezésével, az új járatok megnyitásának elhalasztásával próbálnak orvosolni.
A Boeing és az illetékes hatóságok egyelőre nem tűztek ki céldátumot a 737 MAX repülési tilalmának feloldására, sőt mint megírtuk, az FAA az utóbbi hetekben újabb problémákat fedezett fel, az európai EASA pedig újabb követelményeket fogalmazott meg a típusváltozat ismételt engedélyezésével kapcsolatban.