Több Magyarországon működő multinacionális vállalat is panaszkodott a kormányra az Európai Parlament Költségvetési Ellenőrzési Bizottságának múlt heti üzleti találkozóján, többek között a Budapest Airport is „tájékoztatást” nyújtott a HVG információi szerint.

„A találkozón a delegáció tájékoztatást kapott a repülőtérrel kapcsolatos, folyamatban lévő ügyekről, ahogyan más vállalatok ügyeiről is a jelenlegi magyarországi üzleti környezetben való működés kapcsán” – közölte a Budapest Airport hvg.hu-val.

Monika Hohlmeier, az EP-delegáció elnöke a missziózáró sajtótájékoztatóján jelezte, hogy több multinacionális vállalat is panaszt tett, mondván, hogy attól félnek, „a diszkriminatív, érzésük szerint ellenük irányuló magyar törvények azt a célt szolgálják, hogy kiszorítsák őket Magyarországról” – idézte a lap.

A hvg.hu cikke megjegyzi: meglehetősen valószínűtlen, hogy a Budapest Airport pozitív képet festett volna a magyar kormány ténykedéséről és az itteni üzleti környezetről, mivel a ferihegyi reptér üzemeltetője „a kormány által egyik legtöbbet vegzált külföldi tulajdonú cég”.

(Fotó: AIRportal.hu)

Mint ismert, az időről időre tett bejelentések alapján a Budapest Airport megvételét már jó ideje tervezi a kormány, jelenleg is folynak erről tárgyalások.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A repülőtér üzemeltetőjét még 2019-ben bírálta hangosan a kormány a Ferihegyen uralkodó állapotok és a fapados bádogtarminál miatt, amelyet aztán a Budapest Airport új mólóval váltott ki. A cég aztán két év alatt számos intézkedést és nagy értékű beruházást hajtott végre az utasélmény javítása érdekében, amelynek meg is lett az eredménye, a reptér négycsillagos minősítést kapott a Skytraxtól, továbbá az utaselégedettségi mutatók is jelentősen javultak.

A vállalat tulajdonosai többször is kinyilvánították, hogy hosszútávú befektetésként számolnak a budapesti reptérrel, és nem áll szándékukban eladni az üzemeltetés jogát, továbbá azt is, hogy elkötelezettek a folyamatos beruházások, többek között az 1-es terminál újranyitása és a 3-as terminál megépítése mellett.

Ugyanakkor több közlésük (pl. 2022. szeptember vagy 2023. február) arra utal, hogy például az 1-es terminál bővítéséhez szükséges hatósági engedélyek megszerzése várat magára a hivataloknál.

Orbán Viktor miniszterelnök éppen tegnap jelezte egy dohai gazdasági fórumon, hogy a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér megvétele iránt katari befektetők is érdeklődnek, a kormány szívesen látná őket stratégiai partnerként. A kormány olyan résztvevőt keres szerinte, amely nagyszabású fejlesztéseket kész végrehajtani annak érdekében, hogy a budapesti az egyik legversenyképesebb európai légikikötő legyen.

Kam Jandu: Forgalombővülés, fejlesztések és fenntarthatóság a Budapest Airport fókuszában