Fenntartja idei 720 példányos gépátadási célját a nyereséges negyedévet záró Airbus, a Pratt-hajtóművek újabb problémái rövid távon nem hátráltatják az átadásokat, az A321XLR hatótávolságának szinten tartására pedig megoldást keres a gyártó.

Az Airbus közlése szerint az idei második negyedévben a tavalyi azonos időszakhoz képest 24 százalékkal 15,9 milliárd euróra nőttek bevételei, ezen belül a kereskedelmi gépek üzletágánál 12,2 milliárd euróra (amely 36 százalékos bővülés), ez a magasabb számú – az első félévben 316 – repülőgép-átadásoknak köszönhető. A cég kamat- és adófizetés előtti korrigált eredménye 1,845 milliárd eurót ért el, amely az előző év időszakához képest 34 százalékos növekedés.

Az európai gyártó az ellátási láncokban még mindig meglévő fennakadások ellenére fenntartja az idei 720 gépes átadási célját, valamint azt, hogy 2026-ra az A320neo-családból havonta 75 példányt gyártson. Ennek elérése érdekében már négy helyszínen nyolc végszerelő sort üzemeltet az Airbus, ezek száma a közeljövőben tízre bővül.

Ugyanakkor a vállalat az eddigi gyakorlattal ellentétben továbbiakban nem hozza nyilvánosságra a gyártósor havi és negyedéves teljesítményét, valamint az eredetileg a jövő év végére köztes célként meghatározott havi 65 példányos kibocsátás sem képezi a továbbiakban a jelentések részét.

Fotó: AIRportal.hu

Mindez nincs összefüggésben a Pratt & Whitney hajtóműveknél felfedezett legújabb gyártási problémával a cég szerint. Mint ismert, a hiba jelentős számú 2021 előtt gyártott erőforrásnál időigényes átvizsgálást és javítást tesz szükségessé, és jelentős kiesést okozhat az üzemeltetők számára. A témáról bővebben itt írtunk.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Airbus biztos abban, hogy az idei átadásokat nem érinti a probléma, azt pedig vizsgálják, hogy annak közvetett hatásai hogyan befolyásolják a gyártási ütemet a következő két évben.

Fotó: AIRportal.hu

A vállalat többi típusa esetében fenntartja a korábban meghatározott termelési célokat, az A350-esből 2025 végére havonta 9, az A330-asból a jövő évben havi 4, az A220-asból pedig az évtized közepére havi 14 készül.

A nagy hatótávú A321XLR esetében az Airbus fenntartja a 2024 második negyedévére tervezett forgalomba állítási céldátumot, és vizsgálja, hogy a törzstank tűzvédelmének megerősítése miatti súlynövekedés ellenére miként tudnák megőrizni a korábban meghirdetett hatótávolságát, illetve hogy az ne csökkenjen jelentős mértékben.

Habár a repülőgép tervei már véglegesek, és folyamatban van az ipari szintű tervezés a sorozatgyártás megindításához, Guillaume Faury vezérigazgató közlése szerint bizonyos területeken még vannak bizakodásra okot adó lehetőségek, amelyekkel a súlynövekedést lehet ellensúlyozni annak érdekében, hogy az A321XLR tényleges hatótávolsága a lehető legközelebb maradjon az ígérthez. A témáról bővebben itt írtunk.

Egyes hírek szerint az Airbus újra szétválasztaná a védelmi és helikopter üzletágat is magába foglaló óriásvállalat és a kereskedelmi gépek üzletág vezetői posztját, amelyet jelenleg egy személyben tölt be Faury.

Kapcsolódó cikkünk a Boeing minapi eredményközléséről:

Növeli a 737-esek és a 787-esek gyártási rátáját a Boeing