Az Airbus már elérhetővé is tette a legújabb és legnagyobb, 316 tonnás felszállótömegű A350-1000 változatot. Az alapverzióhoz képest ez 5,5 tonnával több terhet szállíthat, vagy 730 kilométerrel távolabb repülhet, ez esetben a hatótávolsága 15500 kilométerre növekszik.
Amint az több gyártmánynál is tapasztalható, az Airbus A350-es új generációs szélestörzsű hosszabb törzsű altípusánál szintén többféle maximális felszállótömegű (MTOW) variánsok érhetők el az alapváltozatot jelentő 308 tonnáson kívül. Most az európai repülésfelügyelet, az EASA kiadta a dokumentumokat az eddigi legnagyobb, 316 tonnás verzióra – írja a flightglobal.com portál. A gyártó közlése szerint ez az opció már el is érhető.
Ez a nagyobb felszállótömegű variáns vagy több terhet szállíthat, vagy 14750 kilométer helyett csaknem 15500 kilométerre repülhet.
A program marketingfőnöke szerint ha a nagyobb teherről van szó, az az alapváltozathoz képest 5,5 tonna plusz tömeget jelent.
Mint a flightglobal.com másik cikke szerint hozzátette, ez a változat mindenféle különleges papírmunka vagy strukturális változtatás nélkül teszi lehetővé a nagyobb teljesítményt.
Emellett létezik egy 311 tonnás, illetve az Airbus bejelentése szerint lesz két könnyebb, 260 és 270 tonnás variáns is. Utóbbiak valószínűleg a kevésbé hosszú távú utakra optimalizált változatok lesznek.
Mint nemrég megírtuk, a Qantas minden eddiginél hosszabb, Sydney-ből Londonba és New Yorkba indítandó járataira keres repülőgéptípust, és mind az Airbus, mind a Boeing együtt dolgozik a légitársasággal.
Az európai holding pedig az A350-1000-es még további fejlesztését is el tudja képzelni e célra, nem csak a Singapore Airlines flottájában szolgálatba álló rövidebb, már létező A350-900 ultra hosszú hatótávú változatát. Lehetséges, hogy e vizsgálatok afféle előszobája a most bejelentett tömegnövelés.
A 900-asoknál jelent némi kompromisszumot a hatótávnövelés
Amint az A350-900ULR napokban közzétett specifikációjából kiderül, a rövidebb törzsű változatok 173 utas szállítására képesek, 45%-kal kevesebbre, mint az alapváltozat és a 86,7 köbméteres elülső csomagtér rész nem lesz használható ezeken a variánsokon. A 900ULR-ek 165 ezer liter hasznos üzemanyagot vehetnek a fedélzetükre, 20%-kal többet, mint az alapváltozatok, de a tipikus fordulóidő 61-ről 83 percre nő ezeknél a változatoknál. A 280 tonna maximális felszállótömegű ULR változatok könnyedén, a légitársaságok szempontjából gyakorlatilag papírmunka elvégzésével visszaalakíthatók, plusz az első csomagtérbe be kell szerelni a cargo rakodást segítő rendszert.