A Pratt & Whitney megkapta az amerikai hatóság tanúsítványát a PW1100G típusú hajtómű továbbfejlesztett, GTF Advantage változatához.
Az erőforrás további 1 százalékkal csökkenti az üzemanyag-felhasználást a 2014-ben bemutatott GTF-hajtóműhöz képest.
Emellett tengerszinten 4, nagyobb magasságban fekvő repülőtereken pedig akár 8 százalékkal nagyobb felszállási teljesítmény leadására képes, ami nagyobb hatótávolságot és/vagy hasznos terhelést teszt lehetővé az üzemeltetőknek.
Az alacsony és magas nyomású fokozatokban használt komponensek teljes áttervezésének, az alkalmazott új anyagoknak és bevonatoknak, valamint a légáramlás megváltoztatásának köszönhetően a továbbfejlesztett hajtómű jelentősen tartósabb lesz elődjénél.
A PW1100G Advantage első sorozatgyártású változatait várhatóan az idei év végén szállítja le a gyártó az Airbusnak, az ezzel felszerelt repülőgépek pedig 2026-tól állhatnak forgalomba.
A továbbfejlesztett hajtómű teljesen csereszabatos lesz a most használt GTF erőforrásokkal, így a régebbi repülőgépekre is felhelyezhető. A Pratt a tervek szerint idén megkezdi az átállást az új változat gyártására. A GTF Advantage hajtóműről 2021-es cikkünkben írtunk bővebben.
