Júliustól érkeznek majd az új generációs A350 XWB gépek a típust megrendelő kínai légitársaságokhoz, amelyekkel a cégek nagy nemzetközi terjeszkedési terveiket valósítják meg.

Az Air China, a Sichuan Airlines, a China Eastern Airlines és a China Southern után a Hainan is A350-es üzemeltető lesz. (Forrás: Air China)

Az első kínai üzemeltető az állami kézben lévő Air China lesz, amely július 19-én vagy 20-án teljesíti majd első A350-es járatát belföldön, Peking és Csengtu között.

A hosszabb-rövidebb belföldi utak után a típust természetesen nemzetközi útvonalakra állítják be, pontos célállomásokat azonban egyelőre nem nevezett meg a cég.

Az Air China viszonylag korán, 2010 novemberében írt alá szerződést tíz darab A350-900 XWB-re, így a típus tizenkilencedik üzemeltetője lesz.

A típus következő kínai üzemeltetője a tervek szerint a csengtui Sichuan Airlines lesz, amelyik 2016-ban kötött szerződést az AerCap lízingcéggel három, míg az Air Lease Corp-al egy A350-900-as hosszútávú bérlésére vonatkozóan. Ezeket a gépeket egyes adatbázisok szerint eredetileg a SriLankan Airlines rendelte meg, de anyagi nehézségek miatt visszamondták a rendelést.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Idén februárban pedig a Sichuan Airlines tíz további példányt rendelt meg, egyenesen a gyártótól, ezeket a gépeket azonban a gyártókapacitások lekötöttsége miatt várhatóan jóval később tudják csak átvenni.

A nemzetközi útvonal hálózatára decemberben állítja be a típust a Sichuan, először az újonnan induló Csengtu-Boston járaton. Lehetséges későbbi A350 célállomásként a cég egyelőre csak Koppenhágát, Tel-Avivot, valamint Kairót nevezte meg.

Forrás: Flickr

Érdekesség ugyanakkor, hogy a légitársaságnak szánt első A350-es már tavaly szeptemberben készen állt az Airbus toulouse-i gyárának udvarán az átadásra, de a típus légialkalmassági bizonyítványát a kínai hatóságok máig nem ismerték el.

Emiatt a 60. gyártási számú A350-900 még most is a gyártónál van, az engedély kiadásának dátumaként a Kínai Polgári Légiközlekedési Hivatal 2018 július 1-jét jelölte meg, de előfordulhat további csúszás – írja az ATW Online.

A China Eastern Airlines és a China Southern Airlines 20-20 darab A350-900-ast rendelt, előbbi még idén szeptemberben, utóbbi pedig 2019-ben veheti majd át az első ilyen típusú gépét.

A Hainan Airlines, amely két darab példányt bérel ki a brazil Azul Air flottájából, valamikor az idei év második felében kaphatja meg az új generációs kéthajtóműveseket. Egyes, meg nem erősített hírek szerint a legutóbbi 15 darabos A350-es megrendelés mögött is a Hainan-csoport áll, bár ez esetben a megrendelő kiléte egyelőre titkos.

Új szárnyakon, messzebbre és takarékosabban

Forrás: Airbus

Mint arról beszámoltunk, az Iberia tegnap átvett első A350-900-asán debütál a típus hosszabb törzsű variánsától, az A350-1000-estől átvett, módosított kialakítású szárny.

Az aerodinamikai finomítások mellett a szárnyak végén nagyobb wingletek (sharkletek) találhatóak, ennek, és a titániumötvözetről szénszálasra cserélt, súly csökkentett ajtókereteknek köszönhetően az MSN216-os vagy magasabb gyártási számú gépeknek akár száz tengeri mérfölddel, 8200 mérföldre növekszik a hatótávolsága.

Az Air China első A350-es különleges festést is kapott