A jelentős üzemanyag-drágulás miatt nem indítja el idén Keflavík és a floridai Orlando közötti járatait az izlandi low-cost légitársaság, emellett visszamondja egy A321LR lízingjét, helyette egy A320neót bérel.
A Play korábban három Airbus A321neo, egy megnövelt hatótávú A321LR és két A320neo repülőgéppel tervezett az idei nyári menetrendben.
A légitársaság a magas üzemanyagárak miatt azonban lefújta az orlandói útvonalának 2022. szeptember 30-ra tervezett megnyitását, amelyen hetente háromszor közlekedett volna az izlandi bázis és a floridai nagyváros között – derült ki a cég közléséből.
A megnövelt hatótávú A321LR helyett pedig kedvezőbb feltételekkel egy kisebb befogadóképességű A320neót bérel a cég.
A Play flottájában így 3 A321neo és 3 A320neo repül majd az idei szezonban.
A vállalat az ukrajnai háború ellenére kedvező foglalási adatokról és javuló trendekről számolt be az év eddigi részét illetően, az első negyedévben a légitársaság üzemi szinten 13,3 millió USA-dolláros veszteséget jelentett, de közleményük hozzáteszi, hogy ez így is szerepelt a tervekben, mert még nem érték el a méretgazdaságosságot.
Az üzemanyagárak kedvezőtlen változásaira válaszul a Play megkezdte szükséglete fedezési politikájának kialakítását, és lépéseket is tett az árváltozások kivédésére, emellett kerozinpótdíjat vezetett be, amellyel az árnövekedés jelentős részét sikerült kompenzálni.
A légitársaság a múlt hónapban elindította Baltimore-ba és Dublinba, májusban pedig Prágába, Bostonba, Lisszabonba, Göteborgba és Brüsszelbe közlekedő járatait, és még ebben a hónapban megnyílik útvonala Stavanger, Malaga és Trondheim felé. Júniusban Palma de Mallorca, Bologna és New York irányába kezdi meg az üzemelést az izlandi fapados.