A kínai légügyi hatóság a nemzetközi szabályok szerint harminc nappal az eseményt követően kiadta a China Eastern Airlines MU 5735 számú járatát teljesítő Boeing 737-800-as katasztrófájáról szóló előzetes balesetvizsgálati jelentését.

A hivatal (Civil Aviation Administration of China – CAAC) honlapján közzétett előzetes jelentés szerint a repülőgép mindkét adatrögzítőjének memóriamodulja súlyosan megrongálódott. A március 21-én lezuhant gép pilótafülkéjében zajló kommunikációt és hangjelzéseket rögzítő berendezést (Cockpit Voice Recorder – CVR) a baleset után két nappal, a repülési paramétereket és a gép műszaki adatait naplózó repülési adatrögzítőt (Flight Data Recorder – FDR) pedig hat nappal a katasztrófát követően találták meg.

A sérült készülékekből az adatok kiolvasásán és elemzésén még mindig dolgoznak a szakemberek.

A jelentés kitér arra, hogy a járaton szolgálatot teljesítő pilóták és légiutaskísérők képesítése és jogosításai rendben voltak, a repülőgép légialkalmasságával nem volt gond, nem található a karbantartási naplóban olyan hibáról bejegyzés, amelynek javítását elhalasztották, a fedélzeten pedig nem volt veszélyes áru.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A földi navigációs eszközök megfelelően üzemeltek, és nem volt a repülést veszélyeztető időjárási körülmény sem abban a térségben, ahol a repülőgép az utazómagasságot elhagyta.

A pilóták és a légiforgalmi irányítás közötti rádióforgalmazás helyi idő szerint 14 óra 16 percig, az utolsó kapcsolatfelvételig rendben zajlott, a pilóták nem jelentettek rendellenességet vagy vészhelyzetet.

Forrás: Twitter

A repülőgép helyi idő szerint 14 óra 20 perc 55 másodperckor hagyta el a számára engedélyezett 8900 méteres (29 200 láb) utazómagasságot, utolsó radarjelét alig egy perccel később rögzítették. Ekkor a repülőgép már csak 3380 méter (11 100 láb) magasságban volt, a földhöz viszonyított sebessége rendkívül magas, 1010 kilométer per óra volt, és ekkor 117 fokos (dél-keleti) irányban repült.

A becsapódás helyén a jelentés szerint egy 45 négyzetméter területű és 2,7 méter mély kráter keletkezett, a Boeing 737-800-as maradványait itt és az ekörül keletkezett roncsmezőn találták meg, egyes darabok mélyen a földbe fúródtak.

A fő roncsmezőn megtalálták a vízszintes és függőleges vezérsíkokat, mindkét hajtóművet és mindkét szárnyat, emellett a törzs, a pilótafülke és a futóművek maradványait. A helyszínt körülvevő erdőben tűz nyomait azonosították.

A jobb oldali szárnyvég (winglet) kilépőélét azonban a becsapódás helyszínétől 12 kilométerre fedezték fel.

A helyszínről összegyűjtött roncsokat egy erre kijelölt raktárépületbe szállították további vizsgálatok céljából.

Ahogy már beszámoltunk róla, a China Eastern Airlines belföldi útvonalon közlekedő, B-1791 lajstromjelű, Boeing 737-89P (WL) típusú és kevesebb mint 6 éves repülőgépe egy hegyvidéki, erdős területen zuhant le a dél-kínai Kuanghszi tartományban hétfőn. A légicég MU 5735 számú járatát teljesítő gép Kunmingból Kantonba (Kuangcsou) tartott, fedélzetén 123 utas és 9 fős személyzet utazott, túlélőket nem találtak.

A katasztrófát követően a China Eastern Airlines határozatlan időre földre parancsolta az összes Boeing 737-800-asát, amelyből több mint száz példánnyal rendelkezik. A légitársaság szerkezeti és egyéb teszteket hajtott végre a repülőgépeken, valamint ellenőrizték az összes gép légialkalmassági dokumentációit. A Reuters információi szerint az első április 17-én tért vissza a kereskedelmi forgalomba.